Remupgrade Corsa B

@TeamWest wrote:Hmm heb ik toch wat anders, andere kleur schokbrekers nl.

Variant 1 heeft de paarse KW achterdempers. 2 weet ik zo niet. Variant 3 heeft gele Koni's :D

Voor zijn ze naast de kleur makkelijk te herkennen aam het RVS.

Thnx, heb toevallig wel gele dempers, en weet nog wel dat de leverancier erbij zei dat ze RVS waren.

Set was geleverd in plaats van een andere die ik eerst wilde (was gezegd dat dit een duurdere set was).

Het moet er ook vast nog wel ergens op staan, maar ben er nog niet aan toe gekomen om te kijken.

I see, dan heb ik als het goed is diezelfde set.

Heb de remleidingen overigens in goede orde ontvangen corsabc20xe!

Waarvoor nogmaals thnx :thumbup .

DSC_0016_zps0b1bec39.jpg

Schijven inmiddels al weer tijdje binnen, alsook de leidingen van corsabc20xe

Disclaimer; set zit niet in elkaar op de juiste manier, enkel voor foto doeleinden :vertag .

Ontluchtingsnippels en koperen ringetjes zijn besteld, thnx to my bro (nippels waren niet op voorraad).

Verder bleek dat ik verkeerde rubbers had gekregen..48mm ipv 52. Die setjes gaan daarom retour.

Daarvoor in de plaats komen 2 nieuwe setjes rubbers mét nieuwe remzuigers! 1 zuiger had nl. toch een twijfelachtig plekje, en money-wise ontliep het elkaar niet zoveel (setjes rubbers t.o.v. rubbers met zuigers).

_0016_zps956ce3f0.jpg

Verwacht alles aankomende week binnen te krijgen, dan enkel nog DOT 5.1 halen en ben ik klaar voor de klus.

Lookin' mighty fine bro :afro

Jammer dan weer dan de VOD het niet had liggen. Zowiezo dot 5.1 bij Star in sloterdijk halen.

Zie t volgende week wel weer real life :thumb

DSC_0037_zpse53ae458.jpg

Oude vs nieuwe remzuigers

DSC_0034_zpseddb4b14.jpg

Nu met nieuwe ontluchtingsnippels, de juiste rubbers en de beugeltjes gestoffeerd met een bepaalde stoftape (ook bestand tegen hoge temperaturen, dit tegen beschadiging klauwen en preventie van roestvorming op de beugeltjes)

Gaat volgende week dan eindelijk gebeuren :thumb !

Wel balen het zo een regenachtige week wordt.. maar daar ontkom je ook niet aan met ons klimaat he..

Gelukkig geen vrieskou op komst, en ontloop ik zo in ieder geval strooizout.

Ken t, wacht al een paar dagen om mn batch van mn kofferbak terug kan plakken...

Garage niets? Ruimte zat, staat alleen een stukje Bayerisch vliegtuigje, kan je zo naar buiten duwen :jerry

Hahaha, ook ruimte zat met het vliegtuig naar de kleine deur toe toch :D , maar doelde meer op dat de klauwen gelijk zure regen pakken na montage.

Doe er gewoon dot 4 in als dat er altijd in heeft gezeten. Dot 4 en 5.1 gaan niet goed samen, dus dan moet je eerst je leidingen leeg spoelen.

@Haasje17 wrote:Doe er gewoon dot 4 in als dat er altijd in heeft gezeten. Dot 4 en 5.1 gaan niet goed samen, dus dan moet je eerst je leidingen leeg spoelen.

Dot 4 en 5.1 gaan prima samen, heb dit nog uitgezocht, Dot 5 daarentegen, is een ander verhaal.

Maar had al besloten om er toch maar wel Dot 4 in te doen, al is het maar omdat Dot 5.1 vereist dat het jaarlijks vervangen moet worden i.t.t. om de twee jaar..

Dot 4 en 5.1 kan je in geval van nood mengen maar beter wordt het er niet van, dot 5 is synthetic oil die mag je nooit mengen.

Met wat Dot 4 (voor hoeveel dat is, wanneer je de remvloeistof vervangt) dat achterblijft in de leidingen o.i.d., kan dat totaal geen kwaad. Uiteraard gaat het kookpunt van de 5.1 omlaag, en zou het voorbij gaan aan het eigenlijke doel wanneer je kiest voor 5.1.

Ik was ook niet van plan ze te mengen, maar zou sowieso de leidingen hebben geflushed met 5.1. Beetje zonde om de remleidingen rondom te vervangen en niet de remvloeistof compleet te vervangen..

Maar het is niet alsof ik circuit rij, dus dat hogere kookpunt gaat weinig nut hebben, het jaarlijks vervangen erbij maakt het er niet interessanter op.

Simpel. Hoeveel heb je nodig? Spoel door totdat je de heldere nieuwe Dot ziet en ga nog even door. Begin achter met nippels opendraaien en dan voor er bij. Blijft er alleen naar 5.1 over.

Klopt, maar ga dus al niet meer voor 5.1, reageerde enkel op de mengkwestie. Met 4 wordt hetzelfde te werk gegaan, om de oude eruit te krijgen, moet ook wel, wil je het compleet vervangen.

Zou het maar niks vinden om, nu ik op nieuwe leidingen en klauwen overstap, de remvloeistof niet te vervangen. Ben ook al aardig overtijd wat betreft de 2 jaar die er voor staat.

Terug
Naar boven