Remupgrade Corsa B

Zit er inmiddels onder, nu nog "correct" in-remmen, en dan kan ik eindelijk, wanneer ik in westelijke richting rij en rem, de aarde langzamer om haar as laten draaien :thumb :

2b0e4c3e-b5e2-4767-9740-58df6ff7686c_zpsc806932d.jpg

op deze foto is er al enige KM mee gereden, even wiel eraf voor de foto, het witte spul is overigens een bepaald vetje

329397ef-4fa0-4168-8e6a-fc6f8677c13f_zpsc99a47f1.jpg

auto is niet gewassen, dus daar even langs kijken ;) ..

Klopt Uniroyal Rainsport 2, tweede set al, ik hoef nooit meer een ander type.

Rij er ook gewoon het hele jaar door mee (regent hier immers toch 9 van de 10 keer), mooi V-profiel, en belangrijker super grip, stille bandjes, en slijtage niet sneller dan gemiddeld (ondanks dat ik in het bochtenwerk toch aardig m'n best doe).

Ga ik niet doen man.. als er nu een 2.0 in hing ofzo ;) .

Systeem was nog niet goed ontlucht, zat nog wat lucht in achter, ontluchtingsnippel achter zat vast, toen ontlucht via de remleiding.

Nu achter 2 nieuwe remcilinders, en goed ontlucht, handrem is ook bijgesteld.

Moet er nu weer een tijdje tegen aan kunnen.

Ere wie ere toekomt, overgedragen aan de garagist v.d. Laan. Werd er door corsabc20xe al voor gewaarschuwd dat het een naar klusje kon worden door vastzittende nippels achter, en dat bleek.

Remmenrij is nu dus rondom compleet vernieuwd dan wel gereviseerd. Remt perfect, wat een verschil met de Zimmermann setup van hiervoor!

FN 25/54 OF FN 25/57.. voor de voorkant geschikt voor de 280-288mm remmen, ik heb de fn25/57 met grote adapters gevonden zodat ik op mijn Calibra 308mm kon monteren van de Astra OPC.

Het remmen met zo'n Corsa wordt nog leuker met schijven achter op.

En toevallig biedt Mathijssen zo'n aangepaste achteras aan...

Er zal altijd een overtreffende trap zijn, het kan altijd gekker.

Maar voor mij voldoet dit aan al m'n eisen, en remt het zelfs beter dan verwacht (en dat al bij deze temperaturen).

Terug
Naar boven