Remupgrade Corsa B

Ben nog even aan het zoeken geweest, en nu lees ik dat gegroefde schijven een bepaald geluid met zich mee brengen bij het remmen.. is dit iets storends (aan de mensen met ervaring met gegroefde schijven)?

Dan het punt van krom trekken, is het echt eerder het geval bij gegroefde/geboorde schijven? Rij nu zelf met Zimmerman's geboord, en moet zeggen dat deze ook een bepaald geluid en enige trilling met zich mee brengen, zou goed kunnen dat deze ook "krom" zijn geraakt.

De hamvraag, geboord, gegroefd, beide, of toch gewoon massieve schijven nemen?

Hoor graag de meningen hierover, alvast bedankt.

Ik zeg polletje :jerry

Nha ik had/heb op die paarse Vec gegroefd gehad en de blauwe maandagen dat ik mocht rijden geen last van gehad.

Wel nice dat het zo snel kan. Volgens mij is het gewoon eerder een postNL ding :hmmz

Nope, GLS en DHL, beide Duits ook.

Ook geen bijgeluiden tov je standaard schijven?

Zo verglazing van de blokken wel tegen gaan. gegroefd.

DSC_0001_zps035afd4b.jpg

Terug van de stralerd.

Was van plan pas vrijdag aan 't verven te gaan, maar was toch in de garage, ging dus maar onder de kraker los ( -offtopic gekke wedstrijd.. uitslag btje minder, maar goed :jerry ).

Sneak preview:

DSC_0005_zpsae46f2a8.jpg

Is nu aan het drogen voor 3000W aan straalkachel, dagje uitharden voordat ik aan de rubbers kan.

Klusje in de tussentijd wordt geleide-pennen, ontluchtingsnippels en remzuigers weer smooth maken.

Vind de RS Blue kleur wel geinig!

Zien er weer netjes uit die klauwen :thumb

bijgeluiden heb ik geen last van

ook zitten ze er al ruim 3 jaar op en nog lang niet versleten :thumbup

(kan wezen omdat ik mn rem niet graag gebruik :jerry )

Hahaha :lol: , thnx :thumbup .

Heb je misschien ook een grotere upclose foto van jouw schijven en klauwen achter je velg?

Remblokken heb ik zelf ook gehad, remmen erg goed moet ik zeggen. Zeker als ze wat warmer worden is het feest.

Ziet er goed uit voor de rest! (nu wel netjes schoonhouden he die klauwen ;) )

Ik had Calibra turbo 284mm remmen op m'n opgevoerde 1.4 (gelijk goeie voorbereiding)

National 4 gaats schijven. Opel blokken. Gereviseerde klauwen. Toen laten stralen en poedercoaten.

Staalomvlochten remslangen. Originele hoofdremcilinder. Remde perfect!

Ook later met een 200pk C20XE :thumb

april8.jpg

@ TWA:

Nog niet, moet nog DOT 5.1 olie halen, koperen ringetjes, ontluchtingsnippels en de remleidingen van corsabc20xe zijn onderweg :thumbup .

Maybe wel in 2014 nog, maarrr no rush ;) .

@ Honza:

Knap setje remmerij!

Btje offtopic, welke schroefset heb je er daar onder? Denk dat ik dezelfde heb namelijk, ander forumlid vroeg me wat voor setje het was (ik wist het niet meer).

Thanks! Zit nu wel wat beters onder king:

Schroefset is een KW variant 3 :thumb

Wel achter met andere veren en de Koni's achter vervangen voor een setje die van buitenaf instelbaar zijn.

Terug
Naar boven