Remprobleem Astra G Z16XE Sport Editon II

Membraan kapot van de rembekrachtiger, of terugslagklep kapot in de slang van het inlaat naar de rembekrachtiger.



trek eens de slang los op de rembekrachtiger, sist ie lekker is het goed, hoor je niks is een van de 2 kapot.



Willem
 
Als de motor niet loopt is het pedaal helemaal hard. Als je dan indrukt dan zakt het pedaal net als normaal naar beneden. Laat ik los en rem ik nogmaals, kan ik het pedaal heel makkelijk doorduwen tot de bodem en remt hij vrijwel niet. Laat ik hem dan omhoog komen en rem ik nogmaals zit ik met mn neus bijna tegen de raam en remt die ineens wel goed.



Nu is het remnivau niet gezakt en heb ik eigenlijk mijn remvloeistof nooit hoeven bij vullen na de laatste keer dat de blokken en schijven zijn vervangen. En dit is ongeveer een 20.000 km geleden. Dus lijkt me sterk dat er lucht in de leidingen zit.



Nu heb ik met de opcom abs pomp getest en werkt ook prima. Nog meer opties?
 
Als de motor niet loopt is het pedaal helemaal hard. Als je dan indrukt dan zakt het pedaal net als normaal naar beneden. Laat ik los en rem ik nogmaals, kan ik het pedaal heel makkelijk doorduwen tot de bodem en remt hij vrijwel niet. Laat ik hem dan omhoog komen en rem ik nogmaals zit ik met mn neus bijna tegen de raam en remt die ineens wel goed.



Nu is het remnivau niet gezakt en heb ik eigenlijk mijn remvloeistof nooit hoeven bij vullen na de laatste keer dat de blokken en schijven zijn vervangen. En dit is ongeveer een 20.000 km geleden. Dus lijkt me sterk dat er lucht in de leidingen zit.



Nu heb ik met de opcom abs pomp getest en werkt ook prima. Nog meer opties?
 
Maar kan dit dat probleem veroorzaken met vrijwel niet meer remmen pedaal tot de bodem? En dan tweede keer wel remmen? Klauwen zijn eignelijk maar 20.000 km oud dus wel vreemd als ze vast zitten.
 
Maar kan dit dat probleem veroorzaken met vrijwel niet meer remmen pedaal tot de bodem? En dan tweede keer wel remmen? Klauwen zijn eignelijk maar 20.000 km oud dus wel vreemd als ze vast zitten.
 
jup, je mist zowiezo 1 complete rem op de vooras als ie vast zit..



wat er gebeurt is dat je klauw te ver terug komt als ie los komt, en dan moet je eerst de zooi weer tegen de schijf aan trappen voordat je weer volledige pedaaldruk kan trappen..



Dit is geen lucht in ieder geval.



Willem
 
jup, je mist zowiezo 1 complete rem op de vooras als ie vast zit..



wat er gebeurt is dat je klauw te ver terug komt als ie los komt, en dan moet je eerst de zooi weer tegen de schijf aan trappen voordat je weer volledige pedaaldruk kan trappen..



Dit is geen lucht in ieder geval.



Willem
 
Tweede zin is van geval van? Cilinders vast niet toch?

Heb zoiezo ff een klauw losgemaakt en geremt en cilinders zie je gewoon netjes naar buiten gaan en kan ze ook weer vrij gemakkelijk terug duwen. met wat kracht zonder dat ze echt blijven hangen.



Dus zouden het toch de scheef afgesleten blokken kunnen zijn?
 
Jup de Cilinders in de remklauw...



Meestal zit de klauw zelf vast en wil niet schuiven over de Bracket.



Willem
 
Tweede zin is van geval van? Cilinders vast niet toch?

Heb zoiezo ff een klauw losgemaakt en geremt en cilinders zie je gewoon netjes naar buiten gaan en kan ze ook weer vrij gemakkelijk terug duwen. met wat kracht zonder dat ze echt blijven hangen.



Dus zouden het toch de scheef afgesleten blokken kunnen zijn?
 
Jup de Cilinders in de remklauw...



Meestal zit de klauw zelf vast en wil niet schuiven over de Bracket.



Willem
 
Dan zal je het toch moeten zoeken in de hoofdremcilinder..



Inwendige lekkage.



dan moet je ook eerst drukpompen vooraleer ze remt.



Willem
 
Wim, heb vandaag het probleem opgelost, Blokken zijn niet gelijkmatig gesleten, waardoor ik bij de rem indrukken eerst de blokken scheef duwde, waardoor ze helemaal de schijf raakte, tweede keer remde dus beter. Nu hebben de blokken vermoedelijk niet goed gemonteerd gezeten, omdat de klemetjes er niet goed hebben opgezeten. Deze heb ik een paar dagen terug goed gedaan en daarna is het remprobleem begonnen.
 
Dan zal je het toch moeten zoeken in de hoofdremcilinder..



Inwendige lekkage.



dan moet je ook eerst drukpompen vooraleer ze remt.



Willem
 
Wim, heb vandaag het probleem opgelost, Blokken zijn niet gelijkmatig gesleten, waardoor ik bij de rem indrukken eerst de blokken scheef duwde, waardoor ze helemaal de schijf raakte, tweede keer remde dus beter. Nu hebben de blokken vermoedelijk niet goed gemonteerd gezeten, omdat de klemetjes er niet goed hebben opgezeten. Deze heb ik een paar dagen terug goed gedaan en daarna is het remprobleem begonnen.
 
Terug
Naar boven