Op de E Rekord zijn ook de Delco klauwen met massieve schijven geleverd, welke hierboven ook wel als de zgn kut klauwen omschreven worden.
Als je van deze klauwen netjes onderhoud, gaan de niet vastzitten.
Bijvoorbeeld bij het wisselen van de remblokken de glijbussen eruit drukken, waar nodig het afdichtrubbertje bij deze bussen vernieuwen en de bussen lekker invetten met ATE remmenvet (blauwe tube) en niet met kopervet of zo. Kost je een paar euro, maar je hebt er geen ellende mee.
In het verleden werden mijn remmen goed gebruikt, zelfs een aantal keren op het circuit gereden.
De klauwen zijn bij mij nooit vastgelopen en hebben door de open voorkant een betere koeling als de latere ATE klauwen.
Grootste nadeel van de Delco klauwen vind ik, dat er speling op de glijbussen kan komen.
Dan kan je de glijbussen nog vernieuwen, dat scheelt wel wat. Maar helemaal weg is de speling niet en de bussen schijnen tegenwoordig wat moeilijker te krijgen te zijn.
Anyway....
Als je deze klauwen voor een E-Rekord met massieve schijven kan vinden, dan kan je daar de iets bredere beugel van een klauw van een geventileerde schijf op schroeven. Dat creëert voldoende ruimte voor een geventileerde schijf.
Dit heeft Opel zelf eigenlijk ook gedaan bij de E-Kadett en C-Ascona en zo.
Massieve schijf >> bredere beugel op de klauw >>> geventileerd !!