@trashmetal wrote:@Kano wrote:Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.
Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.
:jerry
dat er al minimaal 25 jaar belasting voor is betaald wel
en dat het onderhoud nu eenmaal duurder is ook
wat dus btw opbrengsten betekend
mogen we dan aub belastingvoordeel om het betaalbaar te houden
anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km's maakt
Er is inderdaad 25 jaar betaald. Dus? Het onderhoud en herstel van wegen staat ook niet stil na 25 jaar.
Dat het onderhoud duurder is. Dus? Daar heeft de rest van Nederland toch geen boodschap aan?
De extra BTW is verwaarloosbaar, mede omdat de meeste oldtimers worden onderhouden door de eigenaar ipv garage.
Het kostenargument blijf ik onzin vinden. Tenslotte rijdt een Ferrari ook duurder dan een Alto. Moeten we de Ferrari-eigenaar ook maar een voordeeltje gunnen? Die betaald ook al extra BTW enzo... (dure onderdelen, banden etc).
Ik snap best dat het erg sneu is voor mensen met een leuke klassieker. Maar niet iedere belastingvrije auto is een klassieker! Het meerendeel van '70'ers en '80'ers is niks bijzonders aan.