@KadAstra-EF wrote:@Tech 1 wrote:Leuk dat je een d kadett gaat opknappen :thumb
Doet me weer denken aan de tijd dat ik met mijn eigen D berlinetta op lpg reed/bezig was.
Ik had nog wel een paar herinneringen bewaard, voordat ik hem met 340.000 km naar de sloop deed
340.000 :shock: :thumb
Mooie spullen heb je nog als aandenken
Rik
Ik kreeg van iedereen horen dat die 13S zo slecht waren op LPG,ik heb maar 1x de koppakking hoeven te vervangen al die tijd.
Er wel een ree onder gehad,maar werd netjes opgevangen door de eigenbouw "koeienvanger" alleen 1 mistlamp kapot en een kapje van de verstraler.
Rond de 180.000km uit moeten wijken voor een tegenligger die in een bocht op mijn weghelft zat(doorgereden),helaas de 1e slip teveel gecorrigeerd en met de 2e slip dwars de vangrail op geschoven tot aan de brugleuning.
Met een boer met trekker/voorlader aan de trekhaak en publiek tillend aan de koeienvanger weer van de vangrail afgekregen
Resultaat deuk in het achterportier van een reflectorpaaltje,remleiding doormidden en deuken in de bodem(wel makkelijk weer uit te deuken).
Later heeft m'n vader (verblind door de zon) er een lantaarnpaal mee omvergereden die midden op een P plaats stond,toen zat de bumper en koeienvanger wel in elkaar,maar de radiateur was net niet beschadigd.
Weinig roest, al had hij wel een professionele enamel tectyl behandeling gehad, als je iets los haalde plakte en kleefde het helemaal. :???:
Kortom veel meegemaakt,alleen normale slijtage delen vervangen en 1x koppakking en heeft me eigenlijk nooit laten staan!!! :thumb
Eigenlijk mijn beste Opel geweest met de minste problemen tot nu aan toe ,als ik er op terug kijk :shock: