@jacobnoorlander wrote:Zat net even het hele verhaal door te lezen, en ik zou het probleem heel ergens anders gaan zoeken. De carosserie van een manta is niet sterk genoeg voor 222 pk en weet ik niet hoeveel koppel uit een 6 pitter. Ik zou eerst eens met de fabrieksopgaaf ernaast de carosserie nameten, als deze niet verstevigd is met een gelaste rolkooi oid dan kan je er vanuit gaan dat de boel krom is. Dit vertaalt zich in een verkeerde uitlijning van de aandrijflijn, het traverse en de torque tube zijn er in deze uitvoering voor om al het koppel op de weg over te brengen. Ik heb dit zelf meegemaakt met mijn manta en dat heeft heel wat aanpassingen gekost om het goed te krijgen. Ik hoop dat je er wat mee kan, meten is zo gebeurd dan weet je het in ieder geval zeker.
niet lullig bedoeld, maar welk verhaal heb jij gelezen, de carroserie is al opgemeten aan de hand van het bodemplan, staat hierboven al vermeld, het geluid komt toch echt duidelijk uit het dif/ staartstuk zoals ik met een stethoscoop heb geluisterd, ook dit staat hierboven beschreven, ook zei ik in de eerste post al dat ik dit geluid altijd al heb gehad, dus ook toen er nog een originele motor in lag, alleen toen maar heeeeeeel af en toe. Verder wast het met de nieuwe rubbers in de achteras en het oude staartstuk met kromme as erin nog gewoon goed, maar ook dat staat hierboven beschreven. Het is dus gekomen na een jaar stilstaan en het vervangen van de achteras rubbers, ook vallen alle schroefgaten van de ophanging mooi op hun plek zonder al teveel spanning, duid absoluut niks op dat de auto krom is. Ben overigens schadehersteller dus een kromme auto zou ik wel herkennen, althans, dat hoop ik :angel
mar toch bedankt voor t meedenken
ow ja er komt 280 nm van de motor
niet lullig bedoeld, maar welk verhaal heb jij gelezen, de carroserie is al opgemeten aan de hand van het bodemplan, staat hierboven al vermeld, het geluid komt toch echt duidelijk uit het dif/ staartstuk zoals ik met een stethoscoop heb geluisterd, ook dit staat hierboven beschreven, ook zei ik in de eerste post al dat ik dit geluid altijd al heb gehad, dus ook toen er nog een originele motor in lag, alleen toen maar heeeeeeel af en toe. Verder wast het met de nieuwe rubbers in de achteras en het oude staartstuk met kromme as erin nog gewoon goed, maar ook dat staat hierboven beschreven. Het is dus gekomen na een jaar stilstaan en het vervangen van de achteras rubbers, ook vallen alle schroefgaten van de ophanging mooi op hun plek zonder al teveel spanning, duid absoluut niks op dat de auto krom is. Ben overigens schadehersteller dus een kromme auto zou ik wel herkennen, althans, dat hoop ik :angel
mar toch bedankt voor t meedenken
ow ja er komt 280 nm van de motor