Ik probeer er de laatste tijd wel steeds meer op te letten dat ik ook richting vrachtwagens me wat netter gedraag.
Als ze netjes hun knipperlicht naar links hebben, sein ik ff dat ze voor mogen en als ik word ingehaald als ik met de aanhanger rijd ofzo, sein ik ff als ze weer naar rechts kunnen, dat soort dingen. De meeste chauffeurs seinen ook ff terug als bedankje.
Maar aan de andere kant, ik vind dat sommige chauffeurs ook wel misbruik maken van de grootte van hun vrachtwagen. Ze nemen voorrang waardoor je af en toe maar net een ongeluk voorkomt en ook als je met 130/140 op de snelweg zit dat ze 'm er op het laatste moment voor zetten, dat soort dingen. Door die uitzonderingen onder de chauffeurs hebben ze een slechte naam gekregen (en door de vele Polen/Roemenen die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen).
En hoewel relatief gezien een vrachtwagen maar bij heel weinig ongelukken betrokken is en nog minder vaak de veroorzaker van het ongeluk is, loopt het wel vaak slecht af voor de automobilist die er ook bij betrokken is. Ook daar staren veel mensen zich blind op...