Dat niet alleen, maar ik had schoonouders die het nodig vonden Nederlandse aardappelen mee te nemen (zak van 5 Kg), hun luxe tuinstoelen, X kilo per stuk, een paar blikken van Nederlandse blikgroente die in Italië / Spanje eigenlijk niet te koop waren en nog wat meer dingen en als je het e.e.a. bij elkaar optelde dat ging dat om heel veel kilo's aan extra gewicht.
Zelf heb ik nooit een caravan naar het buitenland getrokken, maar ik heb wel een keer een Nederlandse auto op de Franse autobaan zien staan met daarachter een caravan, althans wat er van over was, want alleen de bodemplaat met de 4 wielen stond er nog (schuin geschaard onder een hoek van 30 graden) , de inhoud van de caravan lag over de rijbanen verspreid. Dan zie je daarnaast ook nog eens 2 koters in de berm staan en dan word je al snel mede-verdrietig, zeker als het de heenweg op weg naar de vakantiebestemming betreft.......
Nog erger was hetgeen een collega van mij ovekomen is. Hij reed vanuit zijn woonplaats de snelweg op (2 Km van huis af) op weg naar zuid-Frankrijk en bij / kort voor het invoegen werd hij ingehaald door een vrachtauto en door de zuigende werking van het e.e.a. boem, einde oefening, einde vakantie.