olie

Het verbranden van olie haalt de CO inderdaad naar beneden, maar omdat de kat vol komt te zitten met onverbrande olie, werkt de kat niet meer.

En daardoor is de CO alsnog te hoog. Wat wel gek is, ik heb nooit een blauwe pluim uit de uitlaat ofzo, maar ik sta vaak voor een witte garage geparkeerd en daarop zie je (na heel vaak daarvoor starten) wel een vieze zwarte vlek ontstaan.

Kat gaat echt niet dicht zitten van een beetje olieverbruik.

als een Kat dicht zit, kom je niet meer vooruit, en haal je de 100km/u niet meer

en als dat zo was had ik hier wel met verschillende auto's problemen moeten hebben.

heb een Coupe turbo met nu nog een olieverbruik van 1 liter op 700km, die vliegt ook zo door de APK heen.

Mijn Combo verbrand ook rustig en liter op minder dan 1000km, ook nooit problemen mee.

enig wat je moet doen is je auto regelmatig Warm STAMPEN!!!!!! en dat moet je zeker doen direct VOOR de APK.....

Auto's gaan namelijk kapot van altijd rustig rijden, en niet van WARM lekker door karren!!

Willem

Tja, geloof het of niet, maar ik word ieder jaar afgekeurd op CO, hang er een sloopkat onder en ik word goedgekeurd. Rijd m'n auto altijd erg warm, rijd alleen maar lange stukken en ik rijd m'n auto echt wel goed warm voor de apk, staat vaak nog na te tikken op de brug.

Vreemd verhaal.

Mijn Lambda meet op de slechtste (3e) cilinder (spagetti spruitstuk), die dus het minst compressie heeft, en kom er al 3x fluitent door heen met mijn Imi kat van 155 euri..

Willem

Tja, als iemand een tip heeft om het te verhelpen, dan graag? Want ieder jaar een andere sloopkat eronder lassen, begin ik ook beu te raken.

Zou het helpen als ik voor de apk overschakel naar benzine ipv LPG?

@RISL wrote:Tja, als iemand een tip heeft om het te verhelpen, dan graag? Want ieder jaar een andere sloopkat eronder lassen, begin ik ook beu te raken.

Zou het helpen als ik voor de apk overschakel naar benzine ipv LPG?

Ik zou eens voor de grap huidige co waarde meten

Bp ultimate tanken met injectorreiniger

Wynn's engine treatment bij de olie

tank leegrijden, blazen, stampen, scheuren hoe je het ook wil noemen :D

Opnieuw co meten en resultaat vergelijken

Alle auto's die ik heb gehad en van bekenden onderhoud heb ik zo behandeld

En allemaal begonnen ze merkbaar beter te lopen :thumb

Okay, ja, ik heb laatst al shell v-power getankt, rijdt wel prettiger. Zeker prettiger dan LPG.

Zal er dan voor de apk eens wat injectorreiniger bijkiepen en ook die olie-treatment. Weet iemand of er ook zoiets bestaat als injectorreiniger voor de LPG? Heb ze al eens ultrasoon laten reinigen, maar dan moet de halve motor uit elkaar om daar bij te komen.

Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.

je moet m dan voor de APK effe GOED op Benzine heet stoken, op LPG doet de kat vrij weinig, en word ie niet heel warm..

op benzine moet de Kat echt werken, en word ie HEEETTTTT en schoon.

Willem

Okay, bedankt! Zal het eens proberen, scheelt een hoop werk.

Hopen dat ze 'm dan wel gelijk keuren en niet eerst stilzetten en pas later op de middag keuren. Zal wel aangeven dat ik er op wil wachten. Laat 'm aan het eind van het jaar keuren.

@wim-v6 wrote:Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.

je moet m dan voor de APK effe GOED op Benzine heet stoken, op LPG doet de kat vrij weinig, en word ie niet heel warm..

Willem

Sorry Wim maar,

Een kat wordt op LPG niet heel warm ??

Ik heb een andere ervaring. Rijdt 10 jaar op LPG maar heb inmiddels al 2 keer een ander kat moeten monteren omdat ie gewoon vergruist zeg maar. Allemaal klonten in de kat. Die worden bij mij TE HEET.

Daarom heb ik de derde keer meteen alles er maar uitgehaald. Werkt prima en altijd met veel gemak door de APK !

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@wim-v6 wrote:Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.

Willem

Sorry Wim maar,

Ik heb een andere ervaring. Rijdt 10 jaar op LPG maar heb inmiddels al 2 keer een ander kat moeten monteren omdat ie gewoon vergruist zeg maar. Allemaal klonten in de kat. Die worden bij mij TE HEET.

Daarom heb ik de derde keer meteen alles er maar uitgehaald. Werkt prima en altijd met veel gemak door de APK !

Rik ;)

Dan draait ie iets te arm...

heb een Vecta-B in onderhoud, die rijdt met zijn 1e kat, en die is nu na 200.000km nog steeds prima..

Te arm mengsel kan een kat te warm doen worden op LPG, hoeft niet veel te arm te wezen hoor.

Rijdt je met een mengstuk, of met gasinjectie??

Willem

Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.

Willem

Okay, bedankt! Zal het eens proberen, scheelt een hoop werk.

Hopen dat ze 'm dan wel gelijk keuren en niet eerst stilzetten en pas later op de middag keuren. Zal wel aangeven dat ik er op wil wachten. Laat 'm aan het eind van het jaar keuren.

@wim-v6 wrote:Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.

Willem

Sorry Wim maar,

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@wim-v6 wrote:Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.

Willem

Sorry Wim maar,

Rik ;)

Dan draait ie iets te arm...

heb een Vecta-B in onderhoud, die rijdt met zijn 1e kat, en die is nu na 200.000km nog steeds prima..

Te arm mengsel kan een kat te warm doen worden op LPG, hoeft niet veel te arm te wezen hoor.

Rijdt je met een mengstuk, of met gasinjectie??

Willem

Terug
Naar boven