Ik zou toch eens kijken of je niet meer garantie hebt dan je denkt.
Was laatst nog op TV: je hebt X jaar garantie, maar daarna is je garantie niet voorbij.
Aan elk ding hangt een verwachte levensduur en prestatie. Als een van de twee (of beide) niet voldoen, moet / kan de fabrikant (Opel) er op aangesproken worden door de leverancier (dealer, ook Opel).
Een rechtsbijstandverzekering kan wonderen doen in dit geval!!!!
Ik heb het vorig jaar met een laptop gehad: 2 jaar garantie, na 2 jaar en een beetje ging de grafische kaart stuk, ding onbruikbaar.
Terug gegaan naar de winkel, gezegd dat het niet aan mijn logische verwachtingen voldoet, en gewoon (na wat moeilijk doen natuurlijk) een nieuwe gekregen.
Ik kan me niet voorstellen dat jouw blok ook een levensduur / prestatie heeft, waar hij niet aan voldoet. Ik zou dus de dealer aanspreken hierop, en zeggen dat hij voor vervanging of reparatie moet zorgen. hij moet dan eerst met een tegenreactie van Opel komen, niet met z'n eigen reactie, of eigen rekening, maar van Opel zelf, hij moet jouw belang gaan behartigen. Kijk eens of je rechtsbijstand (als je die hebt) hier iets mee kan doen, want mij hebben ze perfect geholpen
EDIT: dit alles valt of staat met "normaal" gebruik. In eerste instantie werd bij mij ook gezegd "dan heb je hem zeker laten vallen", maar normaal gebruik betekend ook benodigd onderhoud. Volgens mij hoeft dat echt niet bij de dealer zelf (hoewel ze dat de eerste drie jaar wel als voorwaarde stellen)