@RISL wrote:@ Mayhem,
Ik bedoelde die dikke LET in een mooie Astra Coupé of GTC....snap niet waarom je zo'n blok in een oude auto hangt met een redelijk slappe carroserie.
Maar dat heet nu smaak toch. Ik heb ook aardig wat scheppen geld in een Astra F gestoken, gewoon omdat het kan, omdat ik dat wil, omdat ik dat leuk vind, omdat het mijn centen zijn, omdat het mijn auto is. Astra Coupe en GTC zijn ook mooi, en die had ik ook kunnen kopen, maar die hoef ik niet. Nu niet iig.
Jij doet dat in een Astra Coupe of GTC, ik doe het in een mooie Astra F GSI, omdat ik dat mooi vind.
En als iemand dat in een Corsa A wil doen, of Kadett van wat voor type dan ook, is dan toch prima..
Vind je eerste bericht toch een beetje 'n denigrerende ondertoon hebben eerlijk gezegd, maar goed, denk dat je het zo niet zal bedoelen toch
@RISL wrote: Ik heb eens gereden met een Astra F met een middenmotor.
Die auto stond na een ruim jaar helemaal krom en je voelde 'm wringen als je volgas gaf. Deuren sloten ook niet lekker meer enz.
Dus ik vond het een redelijk slappe wagen. Nu weet ik ook wel dat die plek niet bedoeld is om de krachten van de motor op te nemen, maar de motor zat wel in een apart subframe en dat zijn dan weer bevestigd aan de B- en C-stijl .
Is dit niet een beetje de bekende appels met peren vergelijken ? Je zegt zelf al een middenmotor. Volgens mij is dat niet de plek die de fabrikant ooit heeft bedacht voor de motor in de Astra F. Daarbij een Astra F ontwerp stamt uit eind jaren 80 / begin 90 en leunt technisch nog sterk op de E Kadett. Vergelijken met een Astra GTC gaat m.i. mank daarmee.
Daarbij als je een willekeurige Astra F pakt, nu vandaag de dag, onder de 200.000 wordt schaars, moet je hard zoeken, ja dan rammelt en kraakt er wel is wat in een auto uit dat ontwerp tijdperk. Zeker als je nog is een auto neemt die fanatiek verlaagd is (geweest) stug afgeveerd vaak zat stevig de hoek om gestuurd is, dan wil 't wel. Ook een Astra G zal daar last van hebben. En die deuren die niet leken te sluiten, zullen dat niet de welbekende deur pinnen zijn ? Heeft niets te maken met afname van sterkte van de carrosserie. is een onderdeel van een euro wat ruim wordt in de deur ophanging. hebben 9 van de 10 Astra's F (op leeftijd en met de nodige kilometers) last van.
Overigens was de Astra F in haar klasse een auto met een bijzonder stijve carrosserie structuur. Kijk de crashtesten er maar eens op na. De minste vervorming met een aanrijding t.o.v. concurrenten. Helaas geen overal winner in de klasse, de Astra F moest de Golf jammer genoeg voor laten gaan, dat kwam omdat bij de Golf de bijrijders airbag optioneel werd aangeboden, en bij de Astra F was deze in modeljaar 91 - 94 niet bij te bestellen. v.a. MY95 pas.