Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!!

Ombouwen is niet aan de orde,ik hou van origineel,dus de auto blijft zoals ie is,uiteraard ga ik m technisch in orde maken,en ook uiterlijk zo netjes mogelijk maken,het wordt inderdaad mijn daily en ook een beetje voor de fun,maar het moet wel een beetje low budget blijven.

Ik heb m net opgehaald,hij rijdt niet onaardig,voorbanden zijn puin,dat wist ik,helaas ook een ABS storing.Morgen eerst maar 2 voorbandjes erop,remmetjes uit elkaar en schoonmaken en de ABS sensoren schoonmaken,meteen de remolie verversen,die is zwart en de ABS uit proberen te lezen als de storing aanhoudt,dan zsm APK erop en dan komt de rest.

De auto is volgens mij ook verlaagd,hij hobbelt nogal,maar ns kijken of ik er aan kan wennen anders maar eens normale veren eronder,ben ik toch meer van.

Ik zeg: gewoon met zijn allen naar de Brabant meeting komen 22 Juni, dan kunnen we het allemaal eens mooi bekijken. Hoewel sommige onder ons nog een paar chauffeurs moeten regelen om al hun auto's te kunnen showen ;)

Willem,ik denk dat Senatorman zn Keinath C5 Monza bedoelt,ik heb namelijk de beschikking over een Keinath C3 Ascona ,zn kleinere broertje,die ik als ik wil zo kan pakken

geeft nix,back op topic.

Vandaag het brik ff nagelopen.

De score:

-ABS storing,zit in de wielsensor lv (voor de APK ABS lampje ff doorverbinden met MM lampje,daarna goed herstellen)

-1 velg zit aan de binnenkant een slag in,dus op zoek naar een 16inch BBS Rx 211 velg

-Flens van de kat naar de voorpijp niet veel meer (nog niet lek,maar moet wel wat aan gedaan)

-Het subframe heeft een oplazer gehad en zit een kreukel in (leuk he,verlaagde auto's) dus op zoek naar een knap subframe van een Astra F/Vectra A/Calibra,kan nog net voor de keuring

-Blok zweet hier daar wat olie,gelukkig maar,dan weet je dat er nog in zit :mrgreen:

Het er der wat plekjes die je natuurlijk niet ziet als je gewoon gaat kijken,maar later pas ziet

Voor de rest de gebruikelijke sporen die op zo'n oud lijk horen,maar geen grote deuken,dus al met een redelijk strak apparaat,maar wel waarschijnlijk de laatste tijd een beetje afgerost,dus de de 500 euro was een mooie prijs maar veel meer had ik ook niet moeten geven.

Dus voor deze zomer weer volop knutselplezier,al gaat ie waarschijnlijk toch wel weer rap verdubbelen in aanschafprijs.

heel simpel,het MM lampje gaat aan bij contact aan en als het goed is gaat ie uit als de motor loopt,als ik nou 2 draadjes van het MM lampje naar een los fittinkje trek en dat in het gaatje van het ABS lampje doe,dan gaat ie keurig uit,zoals het hoort.

Dan is er voor de APK geen bezwaar,en kan ik het later in orde maken.Het ABS lampje moet namelijk wel branden met het contact aan.Beetje belazerij natuurlijk maar voor even werkt het wel ;)

Pat beunhaas! sensortje heb ik nog wel denk ik

Dr staat bij "weteringbrug" ( goed te rijden voor je, is aan t begin van de a44 ) een rode cali voor de sloop met t subframe er nog onder

Velgje idd laten richten, is goedkoper en makelijker als 1 velg zoeken

Zo zie je maar, iemand die bij de hyundai/mitsubishi werkt mag gewoon niet aan n opel sleutelen... "Lampje doorverbinden" pffffttt^^

BBS Rx heb ik nog wel liggen, maar die moet wss ook gericht worden, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Richten is 30 euro ofzo

Mijn keurmeester ziet het gelijk als ik mijn ABS lampje zou door verbinden met een andere , ABS blijft iets langer branden als

de rest

@lenny0202 wrote:Mijn keurmeester ziet het gelijk als ik mijn ABS lampje zou door verbinden met een andere , ABS blijft iets langer branden als

de rest

Dat is mooi ^^

T is dan alleen geen afkeur...

Als t lampje uit gaat mag de keurmeester ( ik dus ook ) er vanuit gaan dat het systeem werkt

Bij twijfel mag er een remproef op de weg plaats vinden...

Als alle lampjes doven die moeten doven vind ik het dus prima ( en net als mij 99% van de andere keurmeesters in nederland )

@ Pat, dan laat je m toch door Marco afmelden die krijgt tog geen steekproef ^^

En weer lekker met de Calibra bezig geweest.

Donderdagavond de auto een beurtje gegeven,de olie die eruit kwam leek wel teer,lekker weer schone Kroon 10W40 ingemikt,met een nieuw filtertje.Brandstoffiltertje had zo te zien de nineties nog meegemaakt,dus ook een verse erop,klepdekselpakkingtje vervangen,oude was keihard en dichtte niet lekker meer af.

Zaterdag ook nog even langs de sloop geweest,een hoedenplankje gescoord ter vervanging van de oude doorgebogen plank,tevens nette vervangers voor de afgekloven hoesjes van handrem en pook,alsmede een nieuw pookknopje,ook deze was aan puin gepulkt.

Grotefoto-ZKCO7G66.jpg

Grotefoto-QGRQB4SN.jpg

Immers,dit zag er niet uit. Overigens moet ik van de nieuwe nog even pics maken.

Tevens een vervangend subframe gehaald,donderdag maar eens eronder schroeven

Zondag was het lekker weer en ik was vroeg wakker,dus om half 9 maar een aan het poetsen gegaan.

Eerst het rechter voorscherm gedaan,zie het verschil met de deur maar eens.

Grotefoto-FO8DM8CL.jpg

Jammer dat de foto onverbiddelijk is en de steenslagpitjes ongeveer licht lijken te geven.

Echter,het glimmen gaf de burger moed,dus de hele auto gedaan (was ik zelfs nu nog voel in mn schouders)

Grotefoto-A8HTNATX.jpg

Tsja,en dan zit er een mooi Remus potje onder met een dof,grijs/zwart eindstuk.Daar dan ook maar even mee aan de gang.

Grotefoto-WCUMBSYW.jpg

Op deze foto kun je mooi zien hoe de lak is opgeknapt.

Ook vandaag een lakstift in de kleur besteld om een en ander even bij te werken.

Nu alleen nog eens kijken hoe ik van het geknak van de deurvanger af kan komen,zit met een boutje en moertje en volgens mij een nylon busje ofzo.Volgens de Opel niet los leverbaar :hmmz

Ziet er goed uit, probeer eerst de deurvangers in te smeren met vaseline anders de deurvanger vervangen. Is een calibra ziekte.

dus geen losse delen voor te krijgen?? :wtf

Hij heeft het alleen links,maar ns op sloop kijken,is een pestgehoor dat geknak,maar ga geen nieuwe deurvanger halen.

Trouwens net nog een mooie km stand

Grotefoto-3YDLIVL7.jpg

Nice Patrick.Voor wat betreft het geknak.Die nylon ringetjes zijn wel degelijk los te bestellen.Ik zoek me rot naar dat gm nummer maar kan hem even niet vinden.Correct me if i'm wrong,maar volgens mij zijn ze ook gebruikt bij de Omega-B.

Terug
Naar boven