En weer lekker met de Calibra bezig geweest.
Donderdagavond de auto een beurtje gegeven,de olie die eruit kwam leek wel teer,lekker weer schone Kroon 10W40 ingemikt,met een nieuw filtertje.Brandstoffiltertje had zo te zien de nineties nog meegemaakt,dus ook een verse erop,klepdekselpakkingtje vervangen,oude was keihard en dichtte niet lekker meer af.
Zaterdag ook nog even langs de sloop geweest,een hoedenplankje gescoord ter vervanging van de oude doorgebogen plank,tevens nette vervangers voor de afgekloven hoesjes van handrem en pook,alsmede een nieuw pookknopje,ook deze was aan puin gepulkt.
Immers,dit zag er niet uit. Overigens moet ik van de nieuwe nog even pics maken.
Tevens een vervangend subframe gehaald,donderdag maar eens eronder schroeven
Zondag was het lekker weer en ik was vroeg wakker,dus om half 9 maar een aan het poetsen gegaan.
Eerst het rechter voorscherm gedaan,zie het verschil met de deur maar eens.
Jammer dat de foto onverbiddelijk is en de steenslagpitjes ongeveer licht lijken te geven.
Echter,het glimmen gaf de burger moed,dus de hele auto gedaan (was ik zelfs nu nog voel in mn schouders)
Tsja,en dan zit er een mooi Remus potje onder met een dof,grijs/zwart eindstuk.Daar dan ook maar even mee aan de gang.
Op deze foto kun je mooi zien hoe de lak is opgeknapt.
Ook vandaag een lakstift in de kleur besteld om een en ander even bij te werken.
Nu alleen nog eens kijken hoe ik van het geknak van de deurvanger af kan komen,zit met een boutje en moertje en volgens mij een nylon busje ofzo.Volgens de Opel niet los leverbaar :hmmz