Michalaks in Nederland

Hoe graag ik ook zo'n project zou beginnen, ik heb daar helaas geen ruimte voor...

Ik heb niet eens de mogelijkheid om m'n eigen Corsa te houden.

En de Bieber natuurlijk niet vergeten in het rijtje ;)

$(KGrHqN,!lMFIy3Fuq-oBSTCUFGpfw~~48_1.JPG

De "rotte" die compleet verwaarloosd was staat hier gerestaureerd in de garage en is de 1ste en enige Belg tot op heden...

Maar OT: wat mijn interesse opwekt is het magische 89-getal... Dit zijn er dus 89 die verkocht zijn aan particulieren? Of 89 Corsa A's die naar de fabriek van Voll in opdracht van Michalak?

Hoe kom ik hierop?

We zitten nl. met de 1ste (rode breedbouw met motor achterin) die nooit verkocht is, er zijn nog een aantal breedbouw waarvan ongeweten is wat er mee gedaan is.

De Topino (ook van de Michalak-hand) was dan een studie die later opdook in Spanje en opgekocht is door Jörg Birk die hem terug naar Duitsland haalde.

En ook is er sprake dat er "kits" verkocht werden om zelf je Michalak te bouwen.

En om het verhaal dan nog helemaal door elkaar te gooien: we hebben een soort Excel lijstje met de Michalak nummers en die gaan tot een bepaald nummer wat totaal niet klopt met de 89 :D

Ik denk dat we gewoon eens een keertje bij Bernd zelf langs moeten. Alleen is de vraag waar hij uithangt: Duitsland of Tenerif :D

Terug
Naar boven