Lieve mensen een corsa Michalak spider is heel iets anders dan een Corsa Irmscher Spider. De overeenkomst is dat er geen dak op zit. :angel
Spider wil zeggen zonder dak. Je hebt namelijk ook een Alfa Spider etc.
Een kleine introductie over de Corsa Michalak Spider.
Tijdens de autosalon in Wiesbaden 1983 presenteerde Michalak design, onder leiding van Bermt Michalak de 2 zitter. In de 2 weken na de beurs kreeg hij al de eerste aanvragen binnen. Michalak kreeg van Opel een aanvraag binnen voor 500 stuks. Gezien het grote aantal kon hij de aanvraag niet aan en gaf de order terug. Toen besloot Opel geen zaken meer met hem te doen. Tegen die tijd kwam ook Irmscher met hun versie van de Spider. Een softtop met 4 zitplaatsen. In totaal maakte Michalak dus 98 stuks.
Waarvan 1 mid engine, die hij in 1985 presenteerde, die hij overigens nog steeds zelf in de schuur heeft staan. Er zijn ongeveer 1800 irmschers spiders gebouw met een 3 tal motoren erin. Er zijn er 50 geleverd met een losse hardtop. De michalak te herkennen aan de 2 bulten op polyester kofferklep. De achterkant is ook van polyester en ook de zijkanten zijn deel van polyster. De auto is versterkt op een aantal punten. Deze gegevens heb ik door het kijken naar mijn eigen auto en de TUV papieren.
Irmscher Spiders zie je regelmatig, ik had er bijna een zelf gekocht, tot ik de Michalak van Alfred kon kopen. king:
Nog vragen? :jerry :vertag