Het is al een tijdje stil in dit topic, maar dat betekend niet dat ik het stilgezeten met de Rekord.
Tot vorige week reed ik er dagelijks mee, met groot plezier, ondanks dat er soms wel eens een dingetje mee is, maar daarom rijdt je ook old-timer toch?
Ondertussen heb ik via ebay uit duitsland een hele netje Varajet op de kop getikt welke er nu op zit. De wagen loopt nu een stuk beter en pakt goed op.
Alleen rondom het stationair toerental en onderin wil hij bij koud weer nog wel eens wat chagerijnig doen.
vorige week is de Rekord stil komen te vallen. Iets met de onsteking. Hij staat nu in een garage zonder verwarming, dus ik wacht even tot de temperaturen weer boven nul komen. Ik ben er achter gekomen dat de Rekord is voorzien van ELS, een electrische stationair toerental regeling.
We hebben sterk het vermoeden dat dit systeem een storing heeft waardoor het ontstekingstijdstip niet stabiel is. Een korte diagnose liet zien dat het ontkoppelen van dit systeem een verbetering oplevert.
Ik heb een andere goedwerkende ontsteking liggen met een setje nieuwe bougies, en het plan is om het ELS netjes te verwijderen en de originele situatie te herstellen.
Daarna weer 2 jaar APK erop, en dan gaat de Rekord in de verkoop. Ik heb vanwege een overlijden in de familie beschikking gekregen over een redelijke jonge zuinige kleine wagen, waardoor het Rekord hoofdstuk voor mij afgesloten wordt. Hopelijk vind ik een nieuwe baasje voor hem, want hij is nog lang niet moe
Zodra dat moment daar is zal ik hier een bericht posten voor mogelijke geinteresseerden.