McLambo's Rekord - Verkocht!

Verderen tegenslag deze avond:

Hoek rechts achter heeft men ooit een kleine aanreiding mee gehad, maar niet laten repareren, In plaats daarvan maar pek erop, dat is nu naar 30 jaar helemaal weg.

Ik heb het er vast uitgeslepen, had geen zin meer om te gaan lassen, dat gaat morgen gebeuren.

Het wordt nog een hele puzzel denk ik zo'n hoek.

Als dit het laatste maar is... maar dat zei ik 3 gaten geleden ook al :swear

Het dakraampje heb ik 24 uur in de roestomvormer laten staan en afgewerkt met 2k kneedmetaal. Dit laat ik een aantal dagen uitharden voordat ik het verder afwerk.

Ik denk dat dit wel weer mooi wordt:

Was nog wel een gedoe om de achterbumper eraf te krijgen. Deze zit met 2 bouten vast, en de rest moet je 'schuiven' enkel zijn de metalen schuifsteuntjes helemaal verkruimeld. Moet ik nog wat op verzinnen bij het terugzetten.. :hmmz

:D Achterbumper? Ik zou al blij zijn met de metalen steuntjes, zelfs met een foto van eentje die nog intact is

zo te zien geven ze voor dezelfde tank benzin und diezel aan..

valt me wel op dat het gat voor de tankvlotter aan de verkeerde kant zit:

$_12.JPG

Of zou het plaatje gespiegeld zijn?

Ik heb de tank van ebay besteld, voor 84 euro, gokje, maar misschien is het de goeie en ben ik voor een leuk prijsje klaar.

Ik ga geen 240 euro neerleggen, dan prak ik de oude wel dicht :angel

Nu je het zegt.... Met de vlotteropenening aan de juiste zijde staat de vulhals aan de verkeerde kant. Maar je hebt een carburateur, en dan heb je geen anti klotsbak in je tank nodig. In het ergste geval zal je een gat moeten maken aan de juiste zijde en daar heb je de originele tank voor nodig als voorbeeld.

Zal wel weer op zijn pootjes terecht komen :)

Persoonlijk denk ik dat het plaatje in spiegelbeeld staat, en dat de opening gewoon op de goeie plek zit, anders zou hij onder geen één Rekord passen king:

Sinds vanmiddag complete set gordels achterin!

Met grote dank aan: kywieman :wors

Gaatje in de achterkant is ook dicht, zo goed en kwaad als het ging. Gelijk in de primer gezet, en als dat droog is afwerken met strijkkit. Kijken of ik de originele vorm er weer een beetje in kan boetseren :D

Nieuwe Ferodo remschoentjes achter, met nog ouwe maar goeie trommels van de B Ascona:

Nieuwe, handgemaakte steuntjes binnenkant achterbumper: :wors :wors

Raamrubbers iets gelift en volgeblubberd met ML spray (groene, nog nooit gezien)

Tevens heb ik via Marktplaats een setje stoelhoezen op de kop getikt.

Volgens de verkoper en het typeplaatje voor Rekord E vanaf 82, dus het zou moeten passen, maar.... HOE??? :swear

iemand een tip?

Gisteren een blauwe brief ontvangen van de belasting dienst of ik a.u.b. in 1x 123 euro MRB wil overmaken, dan zit de Rekord in de overgangsregeling voor oldtimers.

Ik kan me herinneren dat ik bij het overschrijven op het postkantoor heb aangegeven juist NIET van deze regelijk gebruik te willen maken omdat ik de auto het hele jaar door voor woon-werk verkeer ga gebruiken.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik hem alsnog 'gewoon' in de MRB krijg?

Iemand tips?

Goed bezig! Wat je eventueel kan doen is een interieur van een senator op de kop tikken. Dat past als het goed is ook. Zwart pullman zou erg mooi staan :)

Mijn ervaring met de mrb is dat met een telefoontje wel te regelen is.

Wel het advies om de gemaakte afspraken over het voltarief

door de medewerker van de belastingdienst te laten mailen :thumb

Als je de overgangsregeling niet betaald maak je hier automatisch ook geen gebruik van. Maar goed een telefoontje naar de belastingdienst is zo gepleegd.

Terug
Naar boven