@McLambo wrote:Beetje aan het meten voor de accu achterin. Nu was ik op zoek naar het onluchtingsgaatje van de accu.. maar die zit er niet op!
Even overwegen of ik een andere accu opzoek, of dan maar zo'n afgesloten bak, want er zal toch op de een of andere manier ontluchting op die accu moeten zitten? T'is een Calcium accu
En is het gebruikelijk om de hoofdkabel ook te zekeren? Hoeveel ampere moet de zekering zijn om flink te kunnen starten (C24ne, hoge compressie zuigers)?
Alvast bedankt.
Als de accu geen ontluchting heeft, dan heeft hij die hoogstwaarschijnlijk ook niet nodig, ik zou daar dus geen gaten in gaan boren mocht dat je plan zijn.
de accubakken kunnen een dure aanschaf zijn (Biesheuvel bijv.) maar ik heb ook wel gezien dat ze accubakken van een caravanhandel gebruiken en die kosten nog geen tientje en die zijn ook goed genoeg, het gaat erom dat de polen geen contact kunnen maken met elektrische delen, de bak hoeft niet waterdicht te zijn.
De hoofdkabel vanaf de accu naar de startmotor (en contact) wordt normaal niet gezekerd.
Normaal gesproken zijn voor dit soort wagens 16amp kabels genoeg, ik weet niet wat je er allemaal aan stroomverbruikers inbouwt maar je kan altijd nog een stappie hoger gaan naar 20amp of 25amp kabel, maar dat is al vrij dik.