A Asko Post best veel 26 okt 2013 #222 Na een tijdelijke pauze het project maar weer eens opgepakt; Een aantal weken geleden wat laten snijden: - Een stuk 80x60x4 koker voor bevestigingspunten aan de Volvo 240 achteras - Turboflens voor Volvo turbohuis en zo mogelijk later garrett T3 - Uitlaatflens voor B5234 blok De bevestigingspunten die straks aan de achteras komen. En nog meer snijwerk: Stukjes buis voor 5 in 1 collector En alvast wat gelast vandaag:
Na een tijdelijke pauze het project maar weer eens opgepakt; Een aantal weken geleden wat laten snijden: - Een stuk 80x60x4 koker voor bevestigingspunten aan de Volvo 240 achteras - Turboflens voor Volvo turbohuis en zo mogelijk later garrett T3 - Uitlaatflens voor B5234 blok De bevestigingspunten die straks aan de achteras komen. En nog meer snijwerk: Stukjes buis voor 5 in 1 collector En alvast wat gelast vandaag:
K Kermitkiller Hoort bij de inboedel 27 okt 2013 #224 goed dat er weer aan het AAATJE gedacht word :thumb :thumb
G gwriemersma Loopt hier de deur plat 30 okt 2013 #225 Goed te zien dat er weer progressie in de ombouw zit :thumb
A Asko Post best veel 16 nov 2013 #227 De volvo 240 achteras: Stalen steun gemaakt om de positie van de as goed te krijgen: Deze steun eerst op de manta as gezet en aan de auto vastgelast (na de auto en de as recht te hebben gezet) Vervolgens de manta as losgemaakt en onder de auto vandaan gehaald. Daarna de Volvo as onder de auto gelegd en de manta met de steun op de Volvo as laten zakken: Op deze manier denk ik zo goed mogelijk de positie van de originele as over te hebben genomen, ik kan alleen het differentieelhuis nog draaien om de flens zo goed mogelijk op het tussenlager te richten. De onderste bevestigingspunen van de as zijn ook verwijderd, hier komen straks de bevestigingspunten voor aangepaste rekord draagarmen.
De volvo 240 achteras: Stalen steun gemaakt om de positie van de as goed te krijgen: Deze steun eerst op de manta as gezet en aan de auto vastgelast (na de auto en de as recht te hebben gezet) Vervolgens de manta as losgemaakt en onder de auto vandaan gehaald. Daarna de Volvo as onder de auto gelegd en de manta met de steun op de Volvo as laten zakken: Op deze manier denk ik zo goed mogelijk de positie van de originele as over te hebben genomen, ik kan alleen het differentieelhuis nog draaien om de flens zo goed mogelijk op het tussenlager te richten. De onderste bevestigingspunen van de as zijn ook verwijderd, hier komen straks de bevestigingspunten voor aangepaste rekord draagarmen.
J JOZO Loopt hier de deur plat 23 jan 2016 #229 Even stof eraf halen.. Hoe staat het met dit project?
T teungts Loopt hier de deur plat 23 jan 2016 #230 zat ik laats ook aan te denken en die d kadett met achterwiel aandrijving en nee niet die van henk 400
zat ik laats ook aan te denken en die d kadett met achterwiel aandrijving en nee niet die van henk 400
K kaneelschep Hoort bij de inboedel 23 jan 2016 #231 Das wel een hele hoop stof! Ik heb ondertussen zelf maar een t5 gehaald. :thumb