Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
achja, tegenwoordig bouwt ook iedereen er een LET in
heb er nog eens over na zitten denken, en je krijgt toch wel heel erg veel vermogen tegenover een dikke CIH motor, en dan ben je nog hetzelfde geld kwijt. Als je een dikke CIH bouwt ben je ook al gauw een hoop knaken kwijt, en voor het geld kun je echt niet tegen een geblazen motor op.
@ louwe:
Dat heb ik nog niet eerder gehoord, maar ik ga er straks als hij klaar is vanzelf achter komen natuurlijk. Het is voor mij ook allemaal redelijk nieuw, en ik probeer het in 1 keer goed te doen En daar horen dingen zelf uitvinden natuurlijk ook bij
Hoe star wil je dat hebben dan? voor wat asfaltwerk kan je hem redelijk stug maken, maar dan moet de vering ook redelijk stug, anders scheurt sowiso het originele ophangpunt er op de duur uit.
Vergeet niet dat indertijd de kas tbv rallysport vroeger nogal flink werd doorgelast en verstevigd om dat weer te voorkomen, ook de vooras was niet alleen maar vast gemaakt aan de kas, ook daar werden extra platen aan de balken gelast.
Zekers is dat wel te doen, je kan voor de achteras PU rubbers gaan die zijn al stugger dan het origineel, mt Nylon (of iets dergelijks van deze hardheid) breng je toch weer wat meer spanning op de delen en vergeet dan niet de trekstangen wat te verstevigen.
Maar alles valt en staat ook met de speras, als je voor 100% (CO-sper) gaat dan zal de boel wel stevig moeten zijn, voor een Quaffe of ZF heb je wat meer speling daarin. Belangrijk is wel dat je weet wat je gaat doen en je daar de auto op aanpast voor een driftauto zijn weer andere belangen dan voor een circuit wagen of rallywagen.
[rquote=1919137&tid=126822&author=louwe 16 klepper][rquote=1918515&tid=126822&author=McLambo]@louwe bedoel je die extra stips vertikaal aan de binnenkant van de schokbrekertoren?
@Ben_M gebruik je nog speciaal gehard staal voor die oplasringen?[/rquote]
Nee die bedoel ik niet
Meer echt de bovenkant van die punt in je binnen scherm
Waar het bovenste rubber van de schokbreker tegen aan drukt
Ikheb ze wel gezien die daar rondom gescheurd waren
In de rally werd dat zelfs wel dubbel uitgevoerd
En bij de manta 400 werd dat deel zelfs helemaal gewijzigd
Bekijk maar eens foto's van een manta rally 400 onder de kap
Alleen de stripjes naar het gat toe missen nog op die foto.
Eigenlijk die "dome" dubbel uitvoeren werd alleen bij de c-kadett gedaan, de "dome bij de ascona 400 was wel dubbel, maar dan werd er een conisch stuk opgezet.