@Jefkere wrote:Achjaaa, je hebt tenminste toch al xenons ^^
Ik zit nog met mijn halogeen lampen met een setje HID's in, das ook nietecht dat...
Gisteren met een Zafira B gereden met echte xenons en het verschil blijft echt gigantisch... gewoon door die projectors.
Dus wil ik dat graag afhebben
Probleem is, hier in België geldt de regel NIET dat je bij een auto van voor 1/1/2007 geen koplampsproeiers/ AHL nodig hebt!
Al zouden ze overwegen voor de sproeiers weg te laten in de wetgeving...
Hoe dan ook 3 mogelijkheden over:
1. Emigreren naar Nederland
2. Telkens voor de keuring alles omswitchen naar Halogeen (wat op zich niet zo erg is als je een uurtje of 2 tijd hebt, maarja)
3. De AHL en koplampsproeiers inbouwen zoals het hoort en geen problemen hebben

De AFL is dus voor mij nietecht prioriteit tegenover dat.
Ik bezoek regelmatig is een grote autosloopplaats in België, veel H's, maar op 9 maand slechts eentje gezien met xenons.
Rarara... ik deed de deur open en de cover was al weg, de AFL was er uit gerukt en de AHL sensor op de achteras ook --'
De sproeierinstallatie was niet meer recupereerbaar door de schade... :/
De sproeierinstallatie zou ik niet kopen voor het nut, maar gewoon voor het plezier, ik vind dat een leuk gadget^^
trouwens, bij de dealer is het ongeveer €200 euro aan stukken... dus echt gigantisch veel is dat nu ook weer niet...
Het is vnl. de AFL/AHL die ik zoek op de sloop.
De sproeiers tja, voor zo'n tankje betaal je ... €3-4...
Ik haal er misschien één om de anderhalve maand, soms sneller, soms minder snel
Ik heb er altijd wel eentje op voorraad staan, dus ik kijk dat nietecht na.
Trouwens, als je dat echt bijna nooit gebruikt is dat denk ik ook niet zo optimaal voor dat systeem, i.v.m. bezinksel enzo...
Het enige wat ik nooit gebruik is de sproeier achteraan... dat vind ik een beetje onzin.
Zelfs mijn achterruitenwisser staat er eigenlijk op voor de sier, want ik gebruik dat amper.
De enige keer dat die gaat is als het regent en mij in achteruit zet, maar dat is automatisch eh... dus eigenlijk is het dan ook ongewild ^^
Jefkere
Ag ja negen van de tien keer is die HID bij sommige auto's verkeerd afgesteld, waar ik dus een hekel aan heb. Schijnt zo je ogen in. Heb zoiets van koop orginele kits man :wtf
Die koplampsproeiers en de AHL is volgns mij hier ook niet meer verlicht, die zou verdwijnen maar erger me er niet aan. Tenslotte zitten ze er op bij mij en wil ze ook niet kwijt. Tis eigenlijk bullshit maar goed, DPF is ook bullshit.
De ruitenwisser achter gebruik ik ook niet. Gebruik meer de achterruit verwarming. Maar soms is het een must door die zwarte rook. Hele achterraam wordt gewoon vies en zwart en ja dat gaat niet weg met een beetje verwarming aanzetten.