Haha, nou ik ben echt helemaal overtuigd dat de originele constructie niet deugt. Er is geen enkele goede reden voor te bedenken naar mijn mening om de klep een "dood gebied" te geven tussen de noodloop kier en de geregelde grote opening. Ik denk haast dat er iets aan miscommunicatie is geweest tussen de assemblagelijn waar ze hem afstellen en wat het had moeten zijn vanuit het ontwerp idee.
Zie het zo, wat het ding vooral laat haperen, wat het vooral laat afweten is de veer die hem een kant op beweegt. De actieve aansturing is niet het probleem. Als hij ook blijft 'hangen' dan doet hij dat terug, waar de veer hem moet bewegen (waardoor de toeren dus hoog blijven hangen) en niet heen, waar de ECU hem aan het aansturen is. Latere modellen kregen niet voor niets de driepins versie, waarbij helemaal geen veer wordt gebruikt, maar beide kanten op door de ECU wordt gedaan.
Nu is mijn nieuwe afregeling ook nog iets hoger op de veerspanning, dus alle beweging terug gaat dan al met meer kracht. En er wordt dus nooit de 'vergissing' gemaakt om te lang op het dichte deel, het 'dode punt' te blijven hangen, waardoor dat effect uit mijn andere topic wordt veroorzaakt bij gas los.
Sowieso, wie ook het carterintluchting kanaaltje heeft opgeboord heeft al iets meer 'lek' van nature, en dan ervaar je al een kleine verbetering, maar iedere motor heeft een net effe andere 'lek' en het is daarom altijd de moeite om de stappenmotor op noodloop toerental te kunnen bijstellen. Ik heb mijne nu op 900 toeren afgesteld, zodat de ECU wel wat regelbereik overhoudt. Dan nog is het 'verslik-schrik' effect bij gas los bij mij nu echt weg. Het rijdt nu eindelijk nooit meer 'prutteldepruttel....BROEMMMM bij mij!! Was zo irritant, en als je per ongelijk bij de BROEMMM de koppeling opliet ging de auto er ook wel eens ongewenst vandoor, die motor is zoals we wel weten best krachtig, dus alles aan ongewenste toerental schommeingen merk je enorm.
Hou er wel rekening mee, dat de verzegeling nogal hardnekkig is, en ik het alleen goed los kreeg met een dikke gasbrander er op, en dan met een piepdun horlogeschroevendraaiertje poeren tot alles er uit was. Toen paste er pas de inbussleutel in om hem te kunnen verdraaien. Doe je dat niet, dan draai je alles alleen maar aan stront.