@Haasje17 wrote:Ik zou een group a monteren, want anders gaat straks je uitlaat de beperkende factor worden voor het maximum vermogen.
Maar nu vroeg ik mij af wat is de rede van het ge emmer met de uitlaat?
Scheurt die op de lasnaden? Lekt die bij de klemmen? Of gewoon rot?
Lekken bij klemmen is vaak oorzaak van te vast aandraaien (pijp word ovaal) of verkeerde type klemmen (te groot of te breed)
En scheuren op lasnaden komt meestal omdat de uitlaat dan onder spanning onder de auto hangt. Wellicht is dan een extra flex stuk ertussen een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen.
Het grootste probleem zit bij de tussendemper, die is aan de onderkant erg beschadigd (fijn, drempelland). Tevens is de las rondom los gescheurd op de "einddeksel". Ik heb deze gelast, maar het blijft zeuren. Het geheel hangt laag (ondanks meerdere pogingen om hem hoog te hangen) Mede door het los scheuren uit het einddekseltje is de geperforeerde pijp in het midden gebroken. Hierdoor is (waarschijnlijk) de vulling verdwenen, en dit heeft weer als gevolg dat ie een scherpe zeer harde (ter!ing) herrie maakt. Is echt niet normaal, en hij klinkt als een Honda met een zeer goedkope japstyle shit eronder.
Eigenlijk moet ik de tussendemper vervangen (welk merk zit er onder, geen idee, niks te vinden) en het stuk naar het spruitstuk ook. Dit alles is van rvs, kan ik zelf niet (juist) lassen, dus dan maar een nieuwe. Gezien de ochtenddiensten die ik regelmatig draai denk ik dat mijn buren dat helemaal niet erg gaan vinden
Met de posts hierboven in mijn achterhoofd zal het wel weer een group A worden.