In de 25 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, heb ik ook aardig wat auto's gehad, soms 2 tegelijk. Ik kan me alleen geen jaartallen herinneren. Met wat moeite kan ik nog wel de volgorde bepalen.
1e auto: D Kadett 1.2N sedan in spaarzaam uitvoering met de ronde koplampen. Bwjr 1983
2e auto: E Kadett 1.3S hatchback standaard van 1985 denk ik.
3e auto: E Kadett 1.3S automaat hatchback 5deurs GLS van 1987 met alles er op en er aan. Roesthok waarvan de helft van de luxe elektronische snufjes niet werkte. Wel lekker comfortabel met 150 over de snelweg toeren.
4e auto: C Kadett coupé 1.6 berlina, mijn eerste klassieker. De ontsteking was een ramp dus snel weer weg getrapt.
5e auto: C Kadett Coupé 1.2N luxus. Zag er mooi uit maar bleek later een rotte bodem te hebben. Dichtgesmeerd met gaas en plamuur. Dit werd een restauratie project dat mij 25.000 gulden heeft gekost. Was waarschijnlijk de beste auto die ik ooit gehad heb. De motor was perfect, o,o olieverbruik en altijd boven de 10 graden starten zonder choke. Onder de 10 graden starten met choke en na enkele seconden de choke er alweer af. Maar 1 keer de bougies verwisseld en die kwamen er brandschoon uit, ik heb die bougies nog steeds, ze liggen in de vitrine kast. Deze auto heb ik met spijt verkocht omdat ik van plan was naar Zweden te verhuizen.
6e auto: VW LT35 dichte bus. Aangeschaft omdat ik naar Zweden wou verhuizen. Was een oude KPN service bus. Die 6 cilinder diesel was beresterk, maar zwakke koppakking.
7e auto: Astra F 1.6 stationwagon van de eerste serie. Lekker comfortabel en met die 5 bak met zeer lage toeren cruisen. Wel met probleempjes, waaronder een lekke benzinetank. En dat was een moeilijk te verkrijgen exemplaar, dus exit Astra.
8e auto: Ascona 2.0S berlina/sr met 5 bak. Was beslist niet standaard, maar wel bijzonder luxe. Met GTE tellerset, Rekord motor en 5 bak en Manta GTE achteras. 4 deurs met vrij zeldzaam bruin getinte ramen. En met gas tank. De motor was gaar, evenals de 5 bak en achteras. Motor en achteras heb ik vervangen, 5 bak werdt gereviseerd. Karrosserie was keihard, alleen roest in de 4 deuren. Ik had 4 nieuwe deuren bijelkaar gescharreld, en was al bezig om de neuwe deuren in de anti roest rommel te zetten en in de primer toen er iemand in de zijkant reed. Ascona krom en total loss. Deze Ascona mis ik nog steeds.
9e auto: C Kadett coupé 1.2 SR. Ik kocht hem van iemand die hem net klaar had na een restauratie. Deze Kadett heeft vaak als 2e hobby auto naast andere auto's bestaan.
10e auto: C Kadett sedan 1.2S automaat. Gekocht omdat ie een zeldzame mint groene kleur had. Import uit duitsland. Reed als nieuw. Ik had deze naast de bovenstaande coupé en Ascona.
11e auto: Peugeot 306 diesel. Gekocht omdat ik best wel veel km's reed. Slechte wegligging.
12e auto: Rekord 2.0S 2 deurs sedan met 5 bak. Heerlijke comfortabele auto, maar verkocht nadat ik mijn huidige Kadett gekocht had, en de elektronische ontsteking kapot ging. Hierna nooit weer een 2.0S
13e en huidige auto: D Kadett sedan 1.2S. Gekocht van een verzamelaar 4 jaar geleden, met nog maar 63.000 km op de klok. Karrosserie was hard en de motor is nog als nieuw. Er moet heel wat gebeuren voordat ik deze weer wegdoe.