Inbouwen trekhaak ASTRA H station

Wat wil je weten Henk?

Is vrij gemakkelijk zelf te doen.

bumper eraf halen.

Zit een bumperbalk onder de bumper deze verwijderen.

Op die bouten van de bumperbalk past de trekhaak. deze vastbouten.

En kabelset is aan te sluiten op de REC module links achterin de kofferbak.

Moet je wel een GM aansluit module voor hebben.

Is allemaal compleet te koop in automaterialen zaak of opel dealer........

Wat wil je weten Henk?

Is vrij gemakkelijk zelf te doen.

bumper eraf halen.

Zit een bumperbalk onder de bumper deze verwijderen.

Op die bouten van de bumperbalk past de trekhaak. deze vastbouten.

En kabelset is aan te sluiten op de REC module links achterin de kofferbak.

Moet je wel een GM aansluit module voor hebben.

Is allemaal compleet te koop in automaterialen zaak of opel dealer........

Hallo Joop,

Alvast hartelijk dank voor je duidelijke info. Zou je nog kunnen aangeven hoe ik de bumper verwijder? welke schroeven moet ik losdraaien en waar zitten de schroeven.

b.v.d. Henk.

Hallo Joop,

Alvast hartelijk dank voor je duidelijke info. Zou je nog kunnen aangeven hoe ik de bumper verwijder? welke schroeven moet ik losdraaien en waar zitten de schroeven.

b.v.d. Henk.

Schroeven in de wielkuipen en soort pluggen aan onderzijde van bumper en bouten onder achterlichten.

Dan zit de bumper bij de wielkuipen geklikt deze naar buiten trekken en eraf trekken. niet te voorzichtig zijn met trekken gaat vrij strak.

Schroeven in de wielkuipen en soort pluggen aan onderzijde van bumper en bouten onder achterlichten.

Dan zit de bumper bij de wielkuipen geklikt deze naar buiten trekken en eraf trekken. niet te voorzichtig zijn met trekken gaat vrij strak.

Hallo JoopvanBennekom,

Afgelopen week nieuwe afneembare trekhaak en 7 polige kabelset gekocht bij gm tuningparts in Best. (leuk winkeltje verkoopt alleen opelonderdelen).

Vandaag de trekhaak ingebouwd, toch wel een paar uur mee bezig geweest maar alles werkt prima.

groet Henk.

Terug
Naar boven