Kadett E begint zo onderhand zeldzamer te worden als een B of een C, dus dat de prijzen stijgen is een logisch gevolg. Vergeet niet dat alle E Kadetts zo ongeveer een tikkende tijdbom zijn geweest af fabriek, met de bekende schutbord rot... Als je dat niet kan/wil/laat repareren (begrijpelijk, want het is duur/veel werk etc) dan is hij zo rijp voor de sloop...
We praten wel over een behoorlijk iconische auto die veel eigenaren en liefhebbers heeft gekend en er lopen er zat rond die er maar al te graag weer eentje willen, en dan wel een goede, dus dat hij ook voor zo'n prijs over de toonbank gaat is niet ondenkbaar...
Door de jaren heen is er een soort idee ontstaan dat een Kadett geen drol mag kosten omdat er inderdaad mensen ze voor gekke prijzen van de hand deden en het een auto werd die goed was voor sloebers. Die tijd is nu wel langzaam aan het wegslijten, want zo'n auto goed onderhouden/opknappen is gewoon een kostbare zaak. Zie het aan mijn huidige restauratie, denk je goedkoop wat restpartijen plaatwerk te kunnen kopen (en het is ook goedkoop!), toch lopen alle kleine beetjes enorm op. Nieuw onderkantje schutbord, nou dan ook maar een setje nieuwe draagarmpjes (ook oud) en een tubetje van dit, een schuurschijfje zus, een verfje van dat een paar boutjes, wat staal plaat, plamuur, gaskabeltje, rubber busjes, uitlaat bochtje, dempertje etc. etc. etc. etc. etc. Ik zit al weer zo op de 2000 euro materiaal!! En als ik de rest van de bonnen pak van de afgelopen twee jaar komt daar nog gerust 6000-7000 euro bij!!
En dan is hij nog niet eens gespoten....