Hoe start je het best een auto?

Met starten draai ik gelijk de sleutel om ga niet wachten is ook geen diesel dus. Koppeling ingetrapt en meestal voet op de rem. Ik laat hem draaien, gordel omdoen en stadslichten aan of het moet donker zijn dan dimlicht. En dan rustig wegrijden vlot overschakelend met koude motor.

Als ik de auto uitzet wacht ik soms eventjes met sleutel omdraaien, laat de auto in de versnelling en zet de auto nooit op de handrem eigenlijk. Zet ook uit gewoonte de kachelknop op 0 en de radio zacht.

Onze ouwe golf3 TDi op de zaak >>

Contact aan > Direct doordraaien naar starten, Voorgloeien is nergens voor nodig, gewoon direct na aanslaan Knap!! gasgeven loopt ie gelijk lekker op 4 poten..

Houf ie nu al 4ton vol, en denk dat dat nog wel 2 a 3 ton goed gaat..

Willem

Niet elke diesel wil direct aanslaan, als ik even kijk naar ons oud bedrijfs busje renault kangoo,,, met 1 kapotte gloeibougie eerst 3 keer voorgloeien contact aan/uit/aan/uit/aan

en starten doet ie wel met de nodige rookpluimen en lijkt net of er een doos knikkers in het blok zitten. eenmaal warm top wagentje :D

Dat is dan geen 1.5 Dci

Die 1.8S en 1.9D motoren zijn inderdaad niet aan te krijgen, maar de gemiddelde direct ingespoten diesel wil wel aan zonder te gloeien.

Mein LKW (vrachtwagen), een Mercedes Benz Atego heeft niet een een Voorgloei istallatie of Vlamstart inrichting.. en die loopt met -19 op de meter nog binnen enkele slagen, wel op 2 a 3 cilinders, en heel het plein is zwart, maar hij slaat wel aan...

Willem

inderdaad is al een oud wagentje met een 1.9D motor, loopt niet harder als 130 met moeite 140.

en 9 van de 10 keer denk ik er niet bij na als ik een auto start of het een diesel of benzine is gelijk starten, en de nieuwere diesel geven sowieso geen kick.

Ja, het fenomeen directe inspuiting is er al heel lang, alleen pas kort in de Personen auto's.

Veel industrie diesels, en Truck diesels zijn al sinds jaar en dag Direct ingespoten, en hebben veelal geen voorgloeiinstallatie, hooguit een Vlamstart systeem (gloeidraad in het inlaat).

Willem

Hoe komt het eigenlijk dat als ik direct mijn wagen wil starten deze pas na veel aan te slagen, start. Terwijl dat als ik het contact op 2 zet en 5 sec wacht deze dan wel al na 3 slagen start? Het is een vectra 1.6 benzine (2007).

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4 Beta

Zou ik niet durven zeggen.

Mijn Vrachtwagen van de Zaak, kan ik niet eens gelijk starten, moet een tel wachten voordat de sleutel herkend is (Mercedes Benz Atego 1224L 2009).

Dan kan ik starten en slaat ze (zonder enige voorgloei of voorverwarmsysteem aanwezig), in 2 of 3 slaagjes (zelfs bij -17), laat ze 2tellen draaien, en zet dan de stationairverhoger op 900 toeren.

Willem

@wim-v6 wrote:Zou ik niet durven zeggen.

Mijn Vrachtwagen van de Zaak, kan ik niet eens gelijk starten, moet een tel wachten voordat de sleutel herkend is (Mercedes Benz Atego 1224L 2009).

Dan kan ik starten en slaat ze (zonder enige voorgloei of voorverwarmsysteem aanwezig), in 2 of 3 slaagjes (zelfs bij -17), laat ze 2tellen draaien, en zet dan de stationairverhoger op 900 toeren.

Willem

hahah een collega eens gehad.

als je te snel start dan krijg je straftijd.

Had hij niet door. dus collega er bij gehaald, die bij mercedes werkte.

die zij hoe start je dan.

o dan weet ik genoeg wacht maar ff een half uur. :jerry

Straftijd, daar heb(ben) ik(wij) geen last van hoor.

wel regelmatig CODE op het display, dan start ie niet, moet dan eerst terugdraaien en opnieuw op contact. heb een gare imitatie sleutel.

Willem

astra f x16xel: direct starten. vectra b z18xe: wachten tot ik de pomp niet meer hoor, rem in, starten en dan in juiste stand zetten, rem los.

Pompt die van jouw bij contact opzetten????

de Vec-B Z18XE 2002 Onyx LPG-G3 hier niet enige wat ik hoor is de ECC die ligt te klooien bij Contact op zetten..

Willem

Instappen. Gordel om. Lichten aan. (Geen reden waarom ik die eerst aan doe, maakt geen kloot uit. Je accu is niet gelijk minder door 2 seconden je lampen aan) Koppeling in. (Want auto staat altijd in ze 1)

Startknop indrukken. En karren

Sleutel in het slot, auto open. Deur dicht. Sleutel in contact. Zet hem op contact, en start de auto met koppling ingedrukt. Dan gordel om en lampen aan en wegrijden (wel kijken natuurlijk)

Soms ook eerst gordel, dan starten

@mrzuko wrote:Instappen. Gordel om. Lichten aan. (Geen reden waarom ik die eerst aan doe, maakt geen kloot uit. Je accu is niet gelijk minder door 2 seconden je lampen aan) Koppeling in. (Want auto staat altijd in ze 1)

Startknop indrukken. En karren

Voor de accu maakt het niet uit maar gezien het vermogen dat een startmotor nodig heeft is het niet handig om de lampen aan te zetten tijdens het starten. Hoe meer verbruikers je aanzet, des te lastiger een auto start.

Terug
Naar boven