De aandacht voor het forum was een beetje afgezakt. Er is sprake van een vaste baan, dus de eurotekens stonden in m'n ogen. Daarbij ook de zoektocht naar een nieuwere auto. De tijd van, zoals de spoorwegen dat zo mooi noemen, beperkte aandacht voor de Astra was begonnen. Tot ik nog eens ging rekenen en ik die andere auto nu twee jaartjes ga uitstellen. De Astra is te afgeragd om met droge ogen te verkopen, maar technisch nog te goed om weg te doen. En 60 euro vaste kosten is me te gunstig om ermee te stoppen.
Dus aan de knutsel maar weer. De versnellingsbak schakelde wat hakerig en je kon in z'n één van portier naar portier roeren zoveel speling. Dus heb ik een deel van het mechaniek vervangen voor short shift spul. Vandaag weer 2x 40 kilometer gereden en het schakelt als een nieuwe, MAAR... stationair is er iets aan de hand.
>Bij het rommelen heb ik een kleinere plusdraad per ongeluk uit de pluspoolklem getrokken. Bij het terug proberen te zetten, wat niet direct lukte, waren steeds lichte vonkjes te zien. Met dat kabeltje werd iig de ECU gevoed: geen motorlampje bij op contact zetten<
- De motor loopt voor zover ik dat kan beoordelen op drie cilinders. Als ik de kabel naar bougie 4 lostrek lijkt er niets te veranderen, maar dat is misschien een kwestie van willen horen. Weerstanden van bougiekabels van 1 naar 4: 7,2 6,3 2,5 2,1 kiloOhm (als ik het goed aflees)
- Op snelheid lijkt er niks aan de hand, maar ik heb geen ervaring daarmee. Misschien is het door het hogere toerental niet merkbaar dat er één cilinder niet meedoet?
- Motor koud of warm maakt niet uit.
- Geen foutcodes, geen rare afwijkende waarden te zien bij uitlezen.
- Op het zicht geen draden stuk.
Is nu de bobine verdachte, aangezien er geen foutcode is. Of heb ik als ik pech heb de ECU opgeblazen?
Alvast bedankt voor het meedenken!