Het Groene Lijk van gose91

Ja zo heb ik t ook. Had er in denemarken erg veel plezier van gehad. Mooi ingebouwd. Ga je van de winter erg veel profijt van hebben

Heb de Astra gespot! Je bent er mooi mee aan het knutselen: leuke vinding met de spotjes en knap gemaakt met die cruisecontrol :thumb

Let je wel op het vermogen van die spotjes? Als ze teveel vermogen hebben dan kan je originele bedrading dat na langere tijd misschien niet meer aan (smelt mantel) en die spotjes willen nogal

heet worden waar je in je achterklep weer mee op moet letten. (tenzij er led in zit natuurlijk)

Als u goed gelezen had, had u gelezen dat er LED spotjes in zitten ;). In totaal niet meer dan 1A, dus dat zal voorlopig wel goed gaan.

Waar heb je mij gezien?

@gose91 wrote:Als u goed gelezen had, had u gelezen dat er LED spotjes in zitten ;). In totaal niet meer dan 1A, dus dat zal voorlopig wel goed gaan.

Waar heb je mij gezien?

:sleeping :sleeping :sleeping Sorry, ik ben weer wakker! Waar was ik ...oja goed bezig dus! :D

Ik heb je Astra gezien bij de Kadett minimeet in Nijkerk. (paarse Kadett cabrio is van mij)

Het is een beetje rustig rondom de auto, want met een 40-urige stageweek blijft er weinig tijd over om te rommelen. Als de auto dan ook nog eens dagelijks vervoer is, kan ik 'm niet ff een paar dagen uit elkaar halen.

Sinds een paar weken rotzooi ik wat rond bij machines met iets meer pk's.

IMG_0359_zps90b52ff7.jpg

IMG_0389_zpsebdac57a.jpg

Iemand nog een motor-upgrade? Slechts 1.400 kilowattjes, neemt wel wat ruimte in

IMG_0417_zps0dfe89ee.jpg

En bij het zien van deze veren kreeg ik toch wel weer een mod-ideetje.

Ik vervoer soms zware lading in de vorm van een oma, meerdere kinderen of een interieur of trek een aanhanger. Ik heb doe dit liever nooit 's avonds want dan trekt de achterkant soms zo ver naar beneden dat ik de maan bestraal met mn koplampen. In de zomer heb je dan tijd zat, maar nu worden de dagen wel wat kort.

Wat rondstruinen levert de optie tot hulpveren op. Ik kan via de site hulpverenshop.nl voor lichtere versteviging of voor heavyduty joekels gaan. Bij leegstand wil ik echter niet met een stuiterbal de weg op.

Iemand ervaringen, ideeën of andere oplossingen?

Heb hulpveren onder m'n G hatchback zitten, staat nu 1,5cm hoger maar werkt wel top, geen geschraap meer met 4 personen erin.

Verder rijdt het comfortabel, merk het alleen goed op de snelweg met een grote bocht dat de achterkant wat beweegt(leeg)

mijne had ook al heel snel hulpveren.

ik had ze nog van een hatch, zijn volgens mij eigenlijk iets te kort, in de zin van, met een lege auto zitten ze net klem, scheelt ook weer dat dan de auto niet hoger staat dan normaal.

wanneer ik een aanhanger er achter heb en er wat lading in heb doen ze zeker hun werk.

en stuiterbal effect? nee totaal niet.

Astra-F hadczelfs standaard oppomp schokbrekers.

Ik heb een set Monroe Levvelers gehad welke het 4jaar en 130.000km hebben volgehouden.

Belangrijkste is dat daar minimaal 0,5bar dtuk in moet blijven zitten, anders gaan ze naar de klote.

De monroes werkten ook met hogere drukken als de originele.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

laatst zag ik dat bij mij die slangetjes niet eens op de schokbrekers zaten, geen idee als er nu andere schokbrekers op zitten of niet, maar die krengen schijnen nogal prijzig te zijn en ook redlijk snel kapot te zijn.

heb het dan alleen van horen zeggen, zelf geen ervaring mee

Ik had van mijn onderdelen handel toen vernomen dat de originele (Delphi / Sachs Inderdaad probleemgevallen waren.

Dat de Monroe's lang mee gingen.

Ik en de Eigenaar na mij hebben er veel plezier van gehad.

Ik had ze er eigenlijk af moeten halen.

Balgen waren nog keurig niet verdroogd.

Druk stond netjes op 0,5bar.

Ik heb ze met het idee gekocht van het hoort eronder dus gaat het eronder

Zie wel hoe lang het goed gaat.

De oude deden het ook nog wel maar waren met een dag of 4 leeg.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

De ventielen zitten nog onder de kofferbakschaal, dus de auto heb ze gehad. Omdat de auto al zo lang in de familie zit weet ik dat ze een flinke tijd geleden vervangen zijn door B-merk standaard shocks. Willem heeft ze bewonderd... *proest*

Wat dat betreft verstandig om voor nieuwe, goede, verstelbare schokdempers te gaan. Maar... Monroe levelers zijn gruwelijk slecht online te verkrijgen. Overal buiten voorraad. Weet iemand of ze te vinden zijn in de onderdelenhandel dicht bij huis?

EDIT: in afwachting van uw antwoord alvast een verzoek bij slimparts.nl neergelegd

1000e post maar in het eigen topic doen, he ;) :jerry

De multiriemspanner gaat steeds schever staan... :thumbdown

IMG_0511_zpsa1515a3f.jpg

Omdat ik met dit soort dingen niet graag iets hergebruik van een auto die misschien al jaren staat te rotten en te roesten op de sloop, heb ik vanmiddag wat spulletjes gehaald. Riem preventief ook maar wisselen, want die wordt al een flinke tijd scheef over de spanrol getrokken.

IMG_0497_zps24ad4d85.jpg

Verder is er vandaag bij de Opel-testdag een slang gevonden die redelijk snel gewisseld moet worden.

IMG_0508_zps8f231d39.jpg

Kortom, die hulpveren/schokdempers moeten maar even wachten. Eerst de keuring in februari... :vertag

Terug
Naar boven