Gsi vermogensverlies....

@wim-v6 wrote:Die is dood ja.....

Verklaard fluitend geluid ook.

meestal ook beperkte doorstroom..

Willem

zou dit ook het beroerd lopen(pingelen etc.) kunnen veroorzaken?,

mvg

jazeker, Word Motor (verbranding) word Veel te warm, omdat deze smoort door het niet naar buiten krijgen van de uitlaatgassen..

Willem

Oke, dan ga ik mijn katalysator z.s.m vervangen,

is het verstandig om lambdasonde ook meteen mee te vervangen?,

mvg

Geachte mensen!, zoals het er nu uit ziet is het probleem weg!,

Gisteravond heb ik de katalysator uitgewisseld met een nieuwe (immitatie), de nieuwe paste niet meteen, omdat 1 buis aan de linker kant 2 mm breder was dan de originele katalysator, waardoor me airco pomp dus in de weg zat, :fy1 . maar ja uiteindelijk er toch op gekregen. :angel

En de corsa heeft weer power,. zoveel power dat ik er versteld van stond, het probleem heeft zich dus al vanaf het begin voorgedaan dat ik hem kocht, en is langzaam groter geworden.

ik wil jullie bedanken voor de goede tips!, en als er weer problemen zijn horen jullie het wel. :p

m.v.g henk :thumbup

Hallo ben ik weer,

ik heb waarschijnlijk weer een probleempje. momenteel irriteer ik mij een beetje aan hoe de auto rijdt, de auto bokt/hikt in bepaalde versnellingen op continu toerentallen.

op cruise control bokt de auto ook.

het is niet extreem, maar wel irritant...

waar zou dit aan kunnen liggen?, moet ik toch weer een poging doen om mijn egr af te doppen?

iemand tips?

mvg

Ik had gewoon die kapotte kat leeg gemaakt en geen nieuwe meer geplaatst.

EGR schoonmaken en daarna afdoppen is altijd goed.

Wanneer zijn de bougies voor het laatst vervangen?

En zijn de bougiekabels nog wel goed?

Bougiekabels heeft deze niet Servaas, wel een gevoelige bobine brug. (Z18XE is moderne meuk :jerry )

Willem

mensen, het is weer zover!!! :swear :swear :swear

na wat glaswol rookpluimpjes en gerammel maar eens de lambdasonde eruitgetrokken!

katalysator ligt er weer in 10 stukjes in :wtf :cry :cry :cry

wat kan ik dit nou inhemelsnaam veroorzaken?, toevallig slechte nieuwe(imitatie) kat? :swear

of het motorblok in de war :cry :fy1

@CarloAstra wrote:Denk toch iets mis gaat in de ECU..

kan maar denk ik niet, want dan had er wss wel meer aan de hand moeten zijn,

zou het aan die 7% afwijking kunnen liggen van maf sensor?

vandaag 4gastest laten doen, zie resultaat: :thumbdown

5nzj.jpg

volgens de dealer lagen de waardes zeer buiten bereik. :hmmz

Aan de HC waarde te zien gebruikt die aardig wat olie, of de motor loopt erg rijk

Dat laatste doet die ook gezien de lambda waarde, alleen raar dat t CO wel goed is

Temp sensor stuk? Of is die al vervangen?

Terug
Naar boven