@the-duke wrote:Wat een drama..
Dus als ik het goed begrijp heb je ondertussen het volgende gedaan (want ik raak het overzicht een beetje kwijt):
- andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
- andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
- nieuwe bougies
- riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
- MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
- Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
- Benzine druk gecontroleerd
- Nieuwe EGR en deze afgedopt
Kijk, als je vol gas geeft en dan niet wil lopen, is het niet je lambda sensor, dus die kunnen we uitsluiten.
Ik snap er niks van als je net een nieuwe EGR hebt gemonteerd, deze direct alweer een foutmelding geeft, dat is sowieso te raar. Zou ik even mee terug gaan, want moet op zo een korte termijn nog garantie zijn. (ik neem aan dat je de pakking juist hebt gemonteerd, zodat de plunjer nog kan bewegen ?!)
Ik neem ook aan dat je de benzinedruk ook rijdend hebt gecontroleerd (want stationair draaiend of alleen contact aan, zal hij de druk wel halen, maar houdt hij dit ook vast als er wat meer benzine geleverd moet worden, zodat je kan zien of de pomp of het brandstoffilter misschien het probleem is).
Stel... Dat beide bovenstaande zaken het niet zijn én hij nu maximaal moet corrigeren op cilinders 3 en 4 qua pingelen, dan zou je denken dat die 2 cilinders niet voldoende benzine krijgen, dus wellicht deels verstopte injectoren hebben (niet-merk benzine getankt?!) Dan zou je het eens kunnen proberen met Forté Fuel systemcleaner toevoegen, maardan zou je toch ook echt een verschil moeten zien tussen de bougiekleur van deze en andere cilinders.
Gr,
The Duke
hallo the duke,
mijn antwoorden op je vraag:
- andere LMM geprobeerd van een ander goed lopend blok
(ja, alleen wel van een x18xe1 uit 1998 dus misschien had die ook wel veel procent afwijking.)
- andere bobine geprobeerd van een ander goed lopend blok
( ook getest van een x18xe1 uit 98 dus eigg geen 100% zekerheid)
- nieuwe bougies
( is door de vorige eigenaar recent vervangen (ngk) )
- riemtiming gecontroleerd en gezien dat goed was
( inderdaad gecontroleerd en was goed.)
- MAF sensor getest en je zei (7%) afwijking, (kan misschien het probleem zijn alleen ze kunnen geen zekerheid geven)
( klopt)
- Bovenste lambda sonde eruit gehaald en met camera in de katalysator gekeken, zag er nog goed uit.
( ze zagen wel wat scheurtjes maar niets ernstigs)
- Benzine druk gecontroleerd
( benzine druk is rijdend gecontroleerd en was volgens opel dealer goed.)
- Nieuwe EGR en deze afgedopt
( ja, alleen ik weet niet zeker of ik de pakking goed heb zitten... past dat maar op 1 manier dan?)
mvg