[quote quote=18350652]Het meest irritante aan Onstar ondersteuning is dat er geen route naar je navigatie gepusht kan worden. Dit wordt (nog) niet ondersteund voor de Grandland X. Ze versturen op verzoek wel de locatie via sms of email. Hierna mag je het dus zelf invoeren. Bij andere Opel merken gaat dit wel automatisch![/quote] Ik snap 'm.
Svp niet kwaad worden / je beledigd voelen, (want wat ik hierna schrijf is slechts mijn persoonlijke mening) maar die 'service' van Onstar is nu net waar ik het minste behoefte aan had / heb. Ik ben in mijn leven in een stuk of 12 Europese landen geweest (altijd zonder Opel Onstar en tot 2003 met ouderwetse 'papieren' wegenkaarten) en heb tot op heden nog nooit mijn bestemming niet kunnen vinden (geldt ook voor overnachtingshotels, nabije brandstofstations etc. etc.)
Persoonlijk vind ik die 'coördinaten' stuurservice van Opel een beetje 'overkill'. Als je in je navigatiesysteem 'vraagt' naar nabije benzinestations, supermarkten, vliegvelden, bibliotheken, apotheken, dokters, dierenartsen etc. etc. etc. dan krijg je er zelfs niet slechts één, maar kun je kiezen uit meerdere........ dus tja. Tel daarbij op dat de Onstarmedewerker vermoedelijk gebruik maakt van een Googlefunctie en als jij om een hotel vraagt in je nabijheid, dan kun je je mogelijk zelfs afvragen of het Onstaradvies nu net datgene was waarnaar je écht op zoek was. De kans is vrij groot dat het hotel met de 'grootste waffel' als 1e op het schermpje van de Opel Onstarmedewerker komt, even los dus van de vraag of het prijs / producttechnisch de handigste / jouw keuze (als je zelf zou hebben gezocht) zou zijn.
Als mijn 1e jaartje gratis Onstar voorbij is, dan ga ik ook zeer zeker niet (betaald) verlengen. Ik vond en vind het een beetje zinloze voorziening en beschouw het meer als hebbedingetje dan als functioneel noodzakelijk.
Sterker nog, ik ben in oktober met mijn vorige auto nog met vakantie geweest in Kroatië en wilde in de 1e week een supermarkt vinden. Op mijn Navi 900 gevraagd naar 'levensmiddelen winkels' en ik kreeg een stuk of 15 mogelijke bestemmingen (weliswaar oplopend in afstand). Daar kan denk ik geen Onstar coördinatenadvies tegenop (vrije keuze mogelijkheid) of maak ik één of meerderde ernstige inschattingsfouten?