@pjotter /
@CJX,
Een kennis van mij rijdt de Lynk & Co. Onze auto's stonden bij een verjaardagsfeest naast elkaar op de P-plaats en idd. smaken verschillen, ik zou ook voor de Opel kiezen ipv de Lynk @ Co al denk ik dat het voor eigenschappen / betrouwbaarheid van die auto nog ietwat te vroeg is om daar een verdict over uit te spreken. Wellicht dat na een jaar of 3 a 4, als de Lynks een jaartje of 5 op onze wegen rondrijden, er meer over te vinden / vertellen valt.
De huidige vormgeving van de Grandland was voor ons ook een beetje reden om af te haken. E.e.a. wederom in het kader van "over smaak valt niet te twisten". De prijsverschillen zeggen denk ik weinig tot niets want wanneer het ene merk onderdelen monteert die wat 'degelijker' (duurder) zijn dan die het andere merk monteert, dan zou dat theoretisch prijsverschillen (kunnen) verklaren.
Ik denk dat wanneer Toyota vormgeving aspirant kopers aanspreekt, je met bijv. een Corolla cross ook heel erg goed af bent.
(qua afmetingen zeer vergelijkbaar met die van de Opel Grandland) Ik meen daarnaast gelezen te hebben tot 10 jaar of max 200.00 Km garantie. Tja, daar kunnen de meeste andere merken wel een puntje aan zuigen want die 200.00 Km of 10 jaar is voor de gemiddelde privérijder riant te noemen. E.e.a. onder voorbehoud, want Kia stun / stuntte met 7 jaar garantie. Verdiep je je in die garantie dan gaat na 3 en 5 jaar een groot aantal garantiebepalingen vervallen uit de voowaarden dus die 7 jaar mag je redelijk relativeren. Ik weet niet hoe dat bij Toyota geregeld is.
Maar los van objectieve of subjectieve betrouwbaarheid (hetgeen leaserijders veelal geen tierelier boeit, want na gemiddeld een jaar of 3 mogen ze toch weer een andere auto aanschaffen) zijn voor de privérijder de looks ook niet geheel onbelangrijk.
Zo viel de Toyota op het wensenlijstje van mijn vrouw en mij al snel af. Wij hebben helemaal niets met die 'uitpuilende' achterlichten en de vele redelijk 'gesneden' lijnen van bijv. de Rav 4 en de modelletjes daaronder, maar nogmaals, over visuele smaak valt never te twisten, da's persoonlijk.