GPS in de Opel Grandland GS electric.

Ik heb gisteren een update ontvangen en geïnstalleerd voor mijn Opel Grandland electric, en daar is de hele GPS in gewijzigd. Scherm is nu veel kleurrijker en duidelijker, en nu heb ik reeds één en ander opnieuw kunnen instellen, maar ik vind nergens waar ik zou kunnen instellen of ik de kortste, snelste route... en eventueel andere keuze zou kunnen selecteren.
Nu hoor ik her en der dat deze nieuwere versie van GPS zou functioneren volgens de "Live Navigatie Plus" methode waarbij de GPS/auto altijd automatisch de meest efficiënte route zou voorstellen (??) Iemand die hier meer van weet ? Is dit effectief zo. Ik ben reeds diep gaan graven in het infotainmentsysteem van de auto, maar kan er niks over vinden.

Beste,
Sinds Augustus rij in in de nieuwe Grandland. Echter sinds November problemen met het infotainment systeem.
Er zijn geen navigatie kaarten meer zichtbaar en icoontjes van de radio zijn verdwenen.
Opel kan het niet oplossen. Waarschijnlijk problemen met het OTA… bij Opel.
Herkent iemand dit??

Heb je je wel ingeschreven op het abonnement om alle mogelijke updates te ontvangen ? Kost 99 euro/ jaar. De vorige navigatie was zo goed als zwart/wit nu is alles mooi gekleurd, er was dus zeker een update.

• Like
Waarderingen: Ger
De update zal ergens niet goed gelopen hebben zeker... raar dat ze het bij de Opeldealer dan niet kunnen oplossen (?) Als je het abo hebt en er loopt nog iets mis bij updates dan moet bijna wel met de OTA te maken hebben. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen voor jou, maar als het reeds van november is..... Zal wel nog onder garantie zijn, maar voortdurende de auto moeten binnenbrengen is natuurlijk niet van het aangenaamste.

Ik ga het eens nazien of ik dit ergens kan vinden, maar zomaar uit het hoofd durf ik het niet zeggen, ik schat zo een paar maanden geleden (?) maar ik probeer het terug te vinden. Mocht ik iets terugvinden dan lees je het alsnog.

Terug
Naar boven