@louwe 16 klepper wrote:
er zijn natuurlijk zat mensen (ook hier) die ten koste van alles
hun mening er door willen drukken

uke
Ik ga er even van uit dat je hierbij op mij doelt, maar als je zo naar mijn reacties kijkt, dan heb je mijn standpunt niet goed begrepen.
Ja, ik verdedig hier de elektrische auto, maar niet omdat ik een boomknuffelaar ben die graag met het milieu bezig is. Ook niet omdat ik zelf een elektrische auto heb of ook zelfs maar eentje zou aanschaffen. Ook heb ik geen aandelen in Tesla.
Het enige reden waarom ik Tesla verdedig, is omdat ik vind dat iedereen hier onterecht negatief is erover. Ik stoor me vooral heel erg aan de bekrompen denkwijze waarbij alles anders dan een ICE slecht is en "voor mannen van hout" of whatever voor onzin.
Natuurlijk weet ik ook wel dat het elektrische voertuig niks nieuws is, maar er is nog geen enkele elektrische auto geweest die op grote schaal een succes was, voordat Tesla ermee op de proppen kwam. Daar heb ik respect voor, omdat je lef moet tonen om iets anders te durven doen dan de rest. Ook al valt er nog veel te zeggen over de prestaties, betrouwbaarheid en vooral actieradius.
Het gaat mij er ook helemaal niet om dat die batterijen ook slecht zijn voor het milieu en dat soort dingen. Het gaat mij puur om de techniek die ik interessant vind. Niks meer, niks minder.
En ik vind het wel erg gemakkelijk van iedereen hier om dat meteen af te kraken, alleen al omdat het geen ICE heeft. Ik hoor Wim bijvoorbeeld zeggen dat de elektrische auto zich eerst maar eens moet bewijzen voordat hij er 1 zou kopen. Zo denk ik er ook over, maar als iedereen er zo over denkt, zal de elektrische auto nooit de kans krijgen om zich te bewijzen. Dus je kunt nu Tesla wel constant afkraken, maar zij blijven wel bezig met hun ontwikkelingen en over een paar jaar zullen die een auto hebben die zich wel kan opboksen tegen de conventionele auto's met ICE. De andere merken zijn dan te laat en hebben niet de ervaring die Tesla tegen die tijd wel heeft opgebouwd.
Ik vind het jammer dat door veel mensen de elektrische auto gelijk wordt gezien als auto voor boomknuffelaars en what not, terwijl dat voor mij totaal niet het punt is.
Probeer nooit technische ontwikkelingen belachelijk te maken. De eerste auto met een ICE kon ook lopend ingehaald worden en was lang niet zo betrouwbaar als paard en wagen, maar als iedereen er in die tijd zo over dacht als jullie nu, dan hadden we nu nog steeds een paard voor onze Astra staan.