GM Genuine Accu overleden

@liviu2004 wrote:Welke kleur heb je in het magische oog? Black? Gebrek aan vloeistof, vullen met water.

Mag je toch even vertellen hoe je een dichte onderhoudsvrije accu kan bijvullen met gedemineraliseerd water (geen kraan water).....

Haal de stickers er maar eens af.

Vaak zit daaronder een deksel waaronder weer de dopjes zitten.

Vaak maar zeker niet altijd.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Check eerst de laadspanning! Dus motor starten en dan een multimeter op de plus en de min pool op je accu. Laadspanning moet tussen de 13,8 en 14,6 Volt zijn. Is dit NIET het geval dan zou ik gaan kijken wat er met de dynamo mis is.

Is de laadspanning wel goed, hang dan de accu nachtje aan de druppellader. Geeft de accu dan alsnog weinig sjoege dan zou ik er idd een Varta oid inzetten. GM accu's zijn vaak gelabelde mainstream merken (bosch, varta enz)

Succes!

Belangrijk voor de levensduur van een start accu is onder andere hoe vaak je je lampen per ongeluk hebt laten branden of met een lege accu hebt gestaan.

Ik heb ook wel eens een accu in 2 jaar kapot gehad paar keer vergeten de omvormer uit te zetten in de winter was al genoeg om dienst te weigeren.

@Corsa_GSi wrote:@liviu2004 wrote:Welke kleur heb je in het magische oog? Black? Gebrek aan vloeistof, vullen met water.

Mag je toch even vertellen hoe je een dichte onderhoudsvrije accu kan bijvullen met gedemineraliseerd water (geen kraan water).....

Ik zal later na een aantal foto's. Onderhoudsvrij ... Kraan water is ook goed.

@Jones Newton wrote:Kraanwater is heel goed voor het behoud van je accu, not!

Het is geschreven als dat in OPEL handleiding, ik kan het niet helpen.

LE: Mijn fout, het ging over het koelsysteem, ander verhaal.

Dat kan niet anders dan een schrijf of lees fout zijn..

"Omdat alleen water verloren gaat mag je alleen met gedestilleerd water bijvullen en niet met zuur! Doe je dat wel dan wordt de concentratie van het zuur te hoog, dit kan de platen ook aantasten. Ook mag je niet met gewoon kraanwater bijvullen. In kraanwater zitten allerlei mineralen, vaak ook nog wat chloor, die de chemische processen in de accu kunnen verstoren waardoor de capaciteit minder wordt en de accu zelfs onbruikbaar kan worden."

Edit: ook liever het koelsysteem beter niet met water vullen tenzij een noodgeval natuurlijk.

KVS heeft smerende en anti corrosive werking en niet te vergeten heft het antivries er in zitten

Terug
Naar boven