Mij begrijpen ze langs de telefoon met de NAV50 ook zeer goed maar best tot camionsnelheid, maar let op: richting NAV50 links boven babbelen want daar zit de microfoon, en het geluid niet TE luid zetten. Aan 120 km/h wordt het minder. Ook als ik met de houder van de smartphone babbel en de Iphone 6plus instel op 'handsfree' zonder bluetooth, gaat het gesprek heel goed. Beter zelfs dan gewoon babbelen met de Iphone tegen mijn wang en oor, maar dat komt misschien om dat ik die al eens onder een graafmachine per ongeluk heb laten vallen tijdens graafwerken met mijn zoon en die toch uit mijn zak glipte terwijl ik aan het nivelleren was. Maar ben zot tevreden van de kwaliteit en speel nu zeer goede Bulgaarse muziek op een oude Ipod (Ipod via mediaverbinding kiezen) terwijl ik de teksten leer begrijpen en ook kan ik de apps van mijn Iphone (dan kies ik BT van Bluetooth naar mijn Iphone) om Bulgaars te leren en te oefenen, langs de luidsprekers laten lopen.
Doordat ik ook Wifi aan boord heb, heb ik in dat opzicht de NAV80 niet meer nodig waar je enkel stilstaand een videoclip zou kunnen spelen, doordat ik de houder manueel vergrootte dat de Iphone6plus erin kon (zijdelingse pinnetjes eruit halen en schuifsysteem losklikken en met bout op grotere hoogte vastzetten weer op dat precieze formaat), draai ik gewoon de Iphone en kan mijn medepassagier (ik mag dat immers niet volgens de verkeersrichtlijnen) gewoon naar Youtube de liggende video's heel helder bekijken (met Mobistar abonnement van 15 of 10 EUR per maand, naargelang je een ander Mobistar abonnement heeft, en binnen België de absoluut beste Wifi verbinding voor tot 4 toestellen per wagen aan te sluiten, gelijk wie een Iphone heeft kan dan op Wifi verder doen, als ik tenminste het paswoord geef van mijn 'BELLEGEM' netwerk).
Nu nog mijn PTO aansluiting afwerken met een 230 watt converter die 1000 Watt en 1500 piek kan geven (PTO zelf geeft maximaal 40 ampère, dus 40 X 12 = 480 Watt, maar als je daar een andere batterij tussenstopt, volgens handleiding best met schakelaar want tweedraads PTO kabel onder zetel zou rechtstreeks naar hoofdbatterij lopen, kun je volgens mij zelfs 1500 Watt nominaal nemen zoals Eandis in hun wagen heeft).
Nu heb ik mijn kantoor helemaal bij mij altijd (wel nog iets grotere portable maar goedkope Windows 7 32_bit vinden op het juiste formaat met numeriek klavier om definitief in de tweede stoel vast te maken voor mijn oud boekhoudpakket).
Enige negatieve dat ik kan melden is dat boordcomputer van gebruik niet meer exact is zoals die van Trafic 2012 en er maar 75 liter meer in kan versus 112 liter, en dus toch niet zo ver raakt, ook al rij je zuiniger met dit model (zoals ik voorspelde in mijn wereldrecord op dit forum).
+je