@joop1970 wrote:Bijna, waterstof maken kost meer energie dan het oplevert door het weer te ontbranden.
Ik heb het over het huidige werkende kernfusie reactor he, de JET

. Ik hoorde pas ergens dat men denk een reactor (ITER) productief te hebben rond 2020.
Maar we dwalen weer lekker af allemaal. Feit blijft dat een verbrandingsmotor eigenlijk een erg onpraktisch ding is ivm een elektrisch aangedreven auto. Neemt niet weg dat ik het een stuk gaver vind :jerry
Oh ja, is dat nu echt van de grond aan het komen, dat is ook erg gaaf!!
Ik vind een verbrandingsmotor fascinerend, want dat is eigenlijk een wonder dat het uberhaupt niet na twee straten knak zegt. Maar wat je zegt, onpraktisch is een understatement. Er wordt gewoon zo veel potentiele energie in geschoven dat het lijkt alsof het heel wat is, maar we zullen over enkele decennia nog terug kijken naar deze tijd als een van achterlijke verspilling.
En Trash, een electrische heftruck draait ook maar op een zwikki loodaccu's dat is nog niet in de verte het gave wat ik zie in een electrische aandrijving. Zie het zo, de eerste ploffende eencylinders die aan de vooravond stonden van de verbrandingsmotor, waarmee je nog amper vooruit kwam, dat is ongeveer vergelijkbaar met het stadium waarin we nu zijn met electrische aandrijving. En dan bedoel ik niet eens de motor zelf, want die wordt bewust klein gehouden omdat het leveren van de energie het grootste probleem is. Zodra dat opgelost is kun je echt rete dikke electromotoren gaan gebruiken en wordt het al gauw zo dat een verbrandingsmotor in alle opzichten oninteressanter wordt.