@giuliettaevo wrote:@Vinci wrote:@giuliettaevo wrote:En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo'n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:
Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo'n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk.
Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro
Krijg jij nog steeds kippenvel van een stoommachine? Zoals mensen in de 18e eeuw? Als je straks met een hoop herrie het in een sprint moet afleggen tegen zo'n strijkijzer denk ik dat de kick er ook wel af gaat. De enige reden dat dat geluid kippenvel opwekt is door de associatie die je er mee hebt. .
Jij snapt het niet.. Ik geniet van mijn auto's zoals ze zijn. Ze maken een heerlijk geluid, lopen goed en rijden heerlijk ook al zijn ze oud en achterhaald tov moderne auto's. Geeneen moderne auto heb ik dat gevoel bij en een elektrische auto gaat me dat gevoel zeker niet geven, hoe snel hij ook mag zijn. Emotie noemen ze dat, en het geluid, de geur van verbrande benzine en het zelf schakelen zijn daar allemaal onderdeel van.
Nee jou niet meer misschien, maar je kinderen of kleinkinderen wel. Persoonlijk vind ik zelfs een stoommachine nog heel gaaf, maar met een heel andere emotie. Zo is het toch met zo veel dingen gegaan, er komt een dag wat nieuws wat beter is in de meeste opzichten en dat maakt alles daarvoor ouderwets, en hooguit gaaf op een lachwekkende manier. Maar om dat in te kunnen zien moet je een beetje visie hebben en er kennelijk tegen kunnen dat iedereen het niet serieus neemt, zoals met zo veel dingen, zoals de ontdekking dat de aarde rond is..