foutcode p0130 opel astra h 1.4

Is er een ORIGINELE Lambda geplaatst??

Heb je al eens overwogen de LMM e Temp sensor na te zien??

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

hoi wim-v6

ja allebei de lambda zijn originele

en nee heb nog niet gekeken na lmm en de temp sensor hoe kan je deze testen en waar zijn deze te vinden alvast bedankt

@patjuhw wrote:

even een vraagje bij me pa ze auto brand het motormanagement lampje al een tijdje en hij geeft als ik hem uitlees met de opcom foutcode P0130 - Bereik/werking circuit O2-sensor (cil.rij 1, sensor 1)

P0130 - storing circuit lambda sensor 1.

Meet draad continuiteit totdat ecu stekker.

Als alles ok, ik heb een andere ECU we kunnen proberen.

Heb dezelfde storing in dezelfde auto gehad,

3x sensor kapot, hoop uren en dingen vervangen, uiteindelijk was de boodcomputer (ecu) kapot die maakte de 1e lambda sensor steeds stuk achteraf.

Nieuwe is te duur dus laten ecu reviseren en nieuwe lambda sensor weer erin, toen was probleem weg, jaar lopen zoeken, 4 garages gehad, veel geld kwijt maar nu al 3 jaar zonder problemen gelukkig.

Hoop dat je hier iets mee kunt!

Succes met de oplossing

beste liviu2004 ik heb helaas niet het apparatuur om het allemaal door te meten enzo

en wat kost evt een nieuwe ecu mocht dit het probleem zijn

en robbie bedankt voor de tip :thumb

okey dat die niet nieuw is maak niet uit maar wat kost hij

en waarneer heb jij tijd om er na te kijken ik ben vanaf morgen 8 dagen vrij dus heb de komende dagen wel tijd om even langs te komen :thumb

Robbie: Wat ging er precies kapot aan die sensoren toen jouw ECU er drie op rij "vernield" had?

Stond de verwarming continu aan waardoor ze onnodig lang en hoog opgewarmd werden?

Of werd het signaal niet goed versterkt, en werd een verouderende sensor onterecht te vroeg "afgekeurd"?

Heb je die sensors wel eens achteraf nagemeten, of in in andere wagen geprobeerd?

Wat er precies kapot aan ging durf ik niet te zeggen wel weet ik dat het toen apk afkeur was en dat er een nieuwe in moest

Voor de rest rijd de auto nog als een zonnetje en markeert er niks aan

Interne ecu probleem. Kan zijn.

Verwarming is geen probleem voor de lambda sensor.

Als de auto heeft gas (lng, CNG), weet ik niet werken op deze auto's. Ik vind de elektrische installatie. :puke :puke :puke :puke

Robbie?

Weet je nog wat er defect raakte aan de lambda sensors?

Was de verwarmingsspiraal doorgebrand omdat de verwarmingsspanning te hoog opliep bij het rijden (14V ipv 12V) of omdat de verwarming continue aanstond ipv aleen een korte tijd na het starten?

Ben benieuwd wat er aan een lambda kapot kan gaan ten gevolge van een fout in de ECU.

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat een ECU een meetfout heeft en dan te snel en onterecht een goede lambda sensor als "fout" gaat bestempelen. Daardoor lijkt de levensduur van de sensor kort, terwijl hij gewoon goed is.

Groeten

Rinus

Terug
Naar boven