foutcode p0100 z18xe

vandaag moestk naar de dealer om een nieuwe gasklephuis dichting

en het voordeel van veel mechaniekers daar te kennen is dat ze je de foutcodes met werkplaatshandleiding en oplossingen af printen en onder tafel doorgeven :)

de mechanieker zei zorg maar dat de baas het niet ziet watk u gegeven heb en dat het rap opgelost is :)

dit hebk ik gekregen :)

zo lijkt het niet echt moeilijk om problemen op te lossen enige wat hij moest weten was motorcode en de juiste foutmelding en dan kon er dit allemaal mis meezijn

en nu moet ik dit stap voor stap overlopen :)

2012-07-05204040.jpg

2012-07-05204059.jpg

iemand die weet wat het gaatje in het gasklephuis onder de gasklep is ?

is een heel klein gaatje wat doorloopt in een slangetje naar de kleppendeksel heen ?

lijkt me een vacuumdarmpje

maar het klein gaatje zat HARDNEKKIG toe gepropt met vuiligheid miss dat dit de oorzaak was ?

iemand die hier iets meer over weet ?

even zoeken op gasklephuis reinigen zijn erg veel topics over.

kan ook goed mogelijk zijn maar vreemd dat je deze code dan krijg

even opboren naar 1.5 a 2 mm goed reinigen en kijken als de code's wegblijven

even naar je pakking kijken anders gelijk een nieuwe erop gooien

Hey krassy idd gister opgebord naar 2mm

en gereinigd en nieuse pakking

ben een half uuur gaan rijden zet hem even aan de kant om

gps in te stellen start em dus 2-3 min later terug emn

jawel daar is ie weer zou het toch niet de lambasondes kunnen zijn

heb ook al een deel uitgemeten volgens de papieren en vind npg niets vreemds

Massa:

- Heb je vanaf de motor een Sereiuze kabel bijgelegd??

- heb je al los bij de LMM op de bruine draad een extra massa bijgelegd??

Lambdasonde:

- Zijn de waarden juist van de lambda sonden als de storing er is??

- 2e lambda doet vrij weinig met de motorloop, deze controleerd alleen de werking van de katalysator

Willem

hey wim nu zit er aan mijne lmm geen bruine draad wel een zwarte waar ik ook massa op meet

zou het kunne da ie aan deze moet ? want meet op geel en zwart massa de andere 2 niet

Pin 4 is +

Pin 1 is Massa

pin 2 en 3 zin signaaldraden, en op 1 daarvan meet je massa als de motor uit staat..

Willem

hey wim

heb hem net dan aan pin 1 gehangen maar dat is bij mij de grijze draad en dan doet hij het ook niet

heb nog een dikke instalatiekabel bij gehangen van blok naar chassi ook niets

nu vermoed ik dat de nieuwe lmm kapot is dus heb em vandaag terug ingeleverd en ze hebbe direct een nieuwe besteld kank morgen gaan halen

dus morgen erin en dan kijken wat hij doet

maar het massa pinnetje blijft voor mij toch nog een groot raadsel

krassy zei het gele draadje jij zegt het bruine draadje wat ik niet heb en pin 1 is een grijze draad

kben en beetje ten einde raad heb er ondertussen al wa geld in gestoken om het opgelost te krijgen maar tevergeefs

en kan je met de opcom de lambasonde zien ? want ik vind ze nergens in opcom

Vandaag nogmaals nieuwe lmm gehaald

maar nu wil ik zeker zijn welke de juiste massa is

kan irmand me dit vertellen

heb ook al een massa van eem schroefje van de ecu rzchtstreeks aan de batterij gelegd

en nog niets veranderd

Heb je ook de stappenmotor uit elkaar gehaald?

Deze zal ook wel smerig wezen , je moet hem echt helemaal uit elkaar halen an dan met remmenreiniger schoonmaken.

En heb je het gasklephuis er helemaal af gehad? zo niet moet je dat ook is doen want wat je vanaf boven ziet zitten , dat

zit er dan ook onder.

Ook het luchtslangetje zou je los kunnen halen en is ff doorblazen .

hey bleu dragon

nee stappenmotor heb ik niet uit elkaar gehaald nee waar zit deze ergens want zou het zo nie weten eigenlijk

en ja gasklephuis is er helemaal afgeweest en het luchtslangetje zat verstopt dat heb ik mooi terug open gemaakt maar dat was het niet

kga morge even aan kameraad vrage waar de stappenmotor zit hij weet dit wel en dan die ook eens zuiver maken

was al bijna een andere ecu gaan kopen nu maar weer eerst eens wat probere

alvast bedankt

oke dit was het dus ook niet heb het helemaal zuiver gemaakt en nog niets

toen kwamk uit bij de zwarte kabel van de lmm die doorgesmolten was dus nieuwe gelegd en nog niets

wat een miserie vind het probleem gewoon niet

Fout moet toch ergens anders zitten hoor .

Vroeger mijn vectra v6 kreeg die de foutmelding "krukassensor" bleek het de DIS of zo iets te zijn :(

Dus ik wil zeggen dat ik die foutmeldingen laag op heb .

Maar ik gok nog altijd op de bobinebrug :???:

jeetje dat is wel minder.

ik heb zelf de x motor dus ben zelf niet zo bekent met de lambasensor.

heb volgens mij wel eens gelezen dat je er wel bij kan komen zonder al te veel moeite.

ik hoop dat wim hier antwoord op kan geven (of een ander lid)

ja lambdasensor ook al zuiver gemaakt en nog steeds niks luchtfilter er ook al eens uitgehaald maar kan gewoon niets vinden wat er verdacht uitziet of voelt of weet ik veel

Terug
Naar boven