[quote quote=18376447]
Beste
@rene, Denk je werkelijk dat Opel niet heeft nagedacht over het feit, dat luxe auto,s in veel gevallen ook allerhande aanhangers, caravans, en dergelijke moeten trekken? Dat ze een trekhaak als optie, alleen maar leveren voor eventueel een fietsendrager?? En over extra koelen, gaat misschien hetzelfde verhaal rond, als over het tunen van de motor. Ik ben daar niet deskundig in, en ik begin er ook niet aan. Ten eerste ivm eventuele garantie, en ten tweede, ben ik tevreden met de auto en de motor die ik verkies. Dus je hebt wel een punt. Maar in je redenering op het punt van caravan trekken, ga je wel wat mank, naar mijn bescheiden mening. Bovendien houd de thermostaat de motor op bedrijfstemperatuur, zover ik weet. En is er al een sterke ventilator aanwezig, die een oplopende temperatuur naar beneden drukt, toch…??[/quote]
Beste Hans,
Wat ik denk is nu even niet relevant. Ik heb een vraag voor de bezitters van een GLX
met een trekhaak. Ik krijg antwoord van een non-trekhaakuser die iets aanneemt en aangeeft niet deskundig te zijn en al helemaal niet bescheiden is in het geven van zijn mening.
Je motoroliethermostaat zal niet de temperatuur van de olie van versnellingsbak meten, maar dat geheel terzijde. Verder is mijn vraag niet ongewoon want ik weet dat er voor Mercedes modellen bij het monteren van een trekhaak op een automaat er ook een extra koeler wordt geplaatst. Want hoe koeler je bakolie hoe langer de levensduur van je versnellingsbak is. Dit heeft te maken met het feit dat de samenstelling van olie bij hitte verandert en degradeert.
Voor iemand die maar 1 a 2 jaar met een auto hoeft te doen zal dat geen probleem zijn. Maar voor iemand die er een jaar of 8 mee gaat doen is dat toch wel een dingetje. Net als het spoelen van je bak. Als ik tzt een GLX koop zal ook dat minimaal 2x mijn pad kruisen. Ik neem graag gecalculeerde risico`s met mijn 35k.