egr z 2,2se

Rechterzijde van het blok aan de schutbordkant, kunststof kap va motor af trekken (dat is alleen de oliedop verwijderen en dan kun je de kap er zo afhalen) en dan zie je de egr zo zitten. Met afdoppen heb ik geen ervaring.

Opel verkoopt daar een afbindklep voor.

Bestelnummer en foto's en handeling kun je hier vinden. (info over egr cheater negeren)

http://www.verboom.net/info/speedster/20070729/index_nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vermoedelijk zal je je egr zelf willen laten zitten om de electronica niet te verstoren.

Je kunt dan de egr een kwart slag draaien en hem met 1 bout vastzetten, of er met 2 langere bouten en een moer ertussen hem terug op de afbindklep schroeven.

(in beide gevallen werkt dan het egr mechanisme nog aan de onderkant, maar het doet technisch niks meer)

en gelukt maar zeker geen 10 minuten werk !

vanavond dus de egr afgedopt en de blinde pakking erop

10 min werk is het zeker niet. je moet wel wat loshalen wil je erbij komen.

beetje vies.is gelijk schoongemaakt

en het eindresultaat !

O ok,

Ja ik zit er ook over na te denken het aftedoppen. Ik heb geen problemen met egr zover ik weet. Maar lees alleen maar slechte dingen erover.

Even wat anders ter aanvulling van dit verhaal.

Ik sprak op de Opel test dag met 2 'ervaren' monteurs over de EGR.

Ik zei tegen ze dat ik dat rot ding ook ging afdoppen (al twijfel ik of hij er bij mij wel op zit) maar ze zeiden beide dat je dat nooit mocht doen. Toen ik over de blindplaat begon en dat het een originele opel modificatie was, is volgens hun onzin.

Wat ze je op forums vertellen moet je niet geloven riepen ze! Hahaha.

Nou ik twijfel nu over mn VOD.

De monteurs hebben groot gelijk.

Het is veel verstandiger er elke keer een nieuwe egr op te laten zetten, precies zoals de onderdeel vervangingslijst van opel dat voorschrijft bij storingen. :thumbup

Sterker nog, volgens mij kun je beter een nieuwe astra kopen om dit soort problemen voor te blijven.

Even een oud topic weer actief maken.

Hoeveel mensen zijn er hier die deze EGR klep hebben afgedicht? En rijden er nog steeds mee rond zonder problemen en of foutcodes?

Is het gewoon een kwestie van afbindklep ertussen en klaar. Of moet er meer gedaan worden.

ik heb hem afgedopt met een blinde pakking. stelt niks voor

en niks geen problemen.. blokt loopt rustiger

blinde pakking bestellen. pakking erop. egr ff een kwart draaien en weer vast

krijgen jullie geen storing ? z22se heeft een egr cheater nodig om er voor te zorgen dat je geen storing krijgt

Mijne is ook afgedopt, met blindplaat en de EGR gewoon op zijn plaats met 2 bouten vast.

Geen problemen mee, sterker nog: reed er al vijf jaar mee in de rondte voordat ik wist dat het zo was.

Met de Opcom geeft ie wel een of andere melding maar brandt geen storingslampje ofzo.

Ik krijg dus met opcom ook niets als ik de cheater er in heb zonder de cheater brand bij mij de motorstoringlampje

Terug
Naar boven