Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Rechterzijde van het blok aan de schutbordkant, kunststof kap va motor af trekken (dat is alleen de oliedop verwijderen en dan kun je de kap er zo afhalen) en dan zie je de egr zo zitten. Met afdoppen heb ik geen ervaring.
Vermoedelijk zal je je egr zelf willen laten zitten om de electronica niet te verstoren.
Je kunt dan de egr een kwart slag draaien en hem met 1 bout vastzetten, of er met 2 langere bouten en een moer ertussen hem terug op de afbindklep schroeven.
(in beide gevallen werkt dan het egr mechanisme nog aan de onderkant, maar het doet technisch niks meer)
Ik sprak op de Opel test dag met 2 'ervaren' monteurs over de EGR.
Ik zei tegen ze dat ik dat rot ding ook ging afdoppen (al twijfel ik of hij er bij mij wel op zit) maar ze zeiden beide dat je dat nooit mocht doen. Toen ik over de blindplaat begon en dat het een originele opel modificatie was, is volgens hun onzin.
Wat ze je op forums vertellen moet je niet geloven riepen ze! Hahaha.
Het is veel verstandiger er elke keer een nieuwe egr op te laten zetten, precies zoals de onderdeel vervangingslijst van opel dat voorschrijft bij storingen. :thumbup
Sterker nog, volgens mij kun je beter een nieuwe astra kopen om dit soort problemen voor te blijven.