Achterbank was een hele klus, maar wel het mooist gelukt eigenlijk. Daarvoor moest op de bodem een tussen bevestiging komen voor de rugleuningen. Daarvoor heb ik de originele van de Astra G afgeslepen en op een dikke plaat degene voor de smalle leuning gelast. En voor de brede leuning heb ik het op een kleine plaat gelast die ik op drie aan de grote plaat gelaste draadeinden vast kan schroeven. Zo kan alles netjes los als het moet en zit het tussen scharnierpunt als een huis. Die grote plaat zit dan weer vast op de originele draadeinden van de gordelslotjes.
De breedte onderin van de rugleuningen was iets groter. Daarvoor heb ik de achter plaat iets bewerkt. In de hoeken waar hij in de sledes gaat op de kadett wielkasten heb ik het 'gootje' waar de bekleding in klikt enkel in het hoekje platgeslagen. Daarna heb ik driehoekige plaatjes gemaakt en de Kadett pennen nagemaakt en daar op gelast. Die vallen zoals origineel in de slede op de wielkast, alleen moest hij minder diep, dus heb daar met een paar kleine lasjes een begrenzertje in gelast. Voor de bovenste locking heb ik U-tjes van RVS draad (6mm) gebogen en op een plaatje gelast, die zit dan op de beugels gelast op het chassis.
Dan moesten er voor de zittingen nog vier slotjes op het chassis komen, die van de Kadett waren te breed, dus die er af geboord en nieuwe gemaakt, vier dezelfde voor de Astra G zittingen.
De stoelen is een nog veel ingewikkelder verhaal, die gaan niet echt samen met de vorm van de tunnel. Althans, ik ben heel lang, dus ik wou de stoelen maximaal diep in de auto (heb toch hoogteverstellers aan beide kanten door aanschaf van een extra Engelse set stoelen)
Al met al erg blij mee, hoewel ik nog waat aan de veiligheidsgordels moet doen. En wat betreft de 'luxe' hoogteverstellers, ziet er misschien leuk uit, maar functioneert voor geen meter. Heb al B-stijl kappen van een latere Kadett en zoek nog hoogteverstellers voor die kappen. Dan nog een setje knappe gordels scoren.... Valt nog niet mee tot nu toe....