Na mijn idee..Maar das mijn idee:
Had het originele kogelkringloop stuursysteem moeten wijken voor een direct stuurhuis,het is gewoon te groot en lomp,ik heb zelf nu een Holden V8 hier liggen op de vooras en als ik 2 dikken blokken neem die de langsliggers moeten voorstellen,dan moet je toch echt vakman zijn om een uitlaat tussen stuurhuis en blok te krijgen...
Egaal welk spruitstuk je neemt:je moet vroeg of laat toch langs het stuurhuis en het blok...
Ik zie liever het originele stuursysteem,alleen ik zal toch een ander stuurhuis moeten nemen puur vanwege plaats gebrek.
En het nadeel van een Chevy is dat ze de oliefilter ook nog in die hoek hebbben zitten,als deze niet te verplaatsen is,dan ben je een knappe kerel om daar 1 uitlaat tussen te krijgen.
Ik moet in principe mijn uitlaat spruistukken in spiegelbeeld opnieuw laten maken en dan de startmotor naar de andere kant verzetten...Als ik dan een direct stuurhuis neem (wat ik al klaar heb) dan heb ik nog niet veel ruimte over maar dan is het te doen.
Ik zou die ruimte waar de pijp moet lopen tussen blok oliefilter en stuurhuis wel eens willen zien...Der zal geen 0,5cm speling tussen zitten.
Der zijn al meer mensen op deze problemen gestuit met inbouw van V8 in een Monza/Senator:
Persoonlijk vind ik deze ombouw,veel professionelere dan zo,n oude prehistorische V8 met carby in een Monza te hangen en dan als oplossing een bult op de kap lassen..het had ook anders gekunt dat weet ik zeker..Maar evengoed respect voor de inbouw,maar mijn afwerking had der anders uitgezien,of injectie blok of oplossing voor die carby,maar ik vind dit zo...Beun de beun uitzien.