distributieriem gebroken

koenelsenaar

Post veel
Hoe kan een distributieriem breken, die 1,5 jaar geleden en 10.000 km erop is gezet?

Riem is gewoon gebroken, waterpomp staat niet vast, en hij is op juiste wijze gemonteerd.

Was een gates set, hier bij de onderdelenboer weg...

haha, wat zou jij doen als riem, als je Hierop zat :

epcp_0910_01_o%2Bvolkswagen_takes_stake_in_porsche%2Bvw_logo.jpg

:jerry -offtopic :jerry -offtopic :jerry -offtopic :jerry -offtopic :jerry -offtopic :jerry -offtopic

riem verkeerde kant op opgespannen...

je kan eens mazzel hebben en de Vrijloper van VW hebben...

willem

Startmotor draait nog wel rond, en krukas draait ook nog met de hand..

Wat bedoel je met verkeerde kant op gespannen?

@johan: hebben hier nog zo'n ding staan, wordt geacht ernaar te kijken, gezien mijn autokennis :jerry

zit enkel waterpomp op....

Nieuw riempje van gates + wp was 48 euri's haha, erom knallen en kijken wat ie doet....

Het verbaasde mij enigszins, gates zijn vaak prima riemen. Conti daarentegen hoor je nog wel is wat over...

ja een waterpomp hieft zo niet moeilijk te draaien, maar kan op toeren wel moeilijk doen..

smering gaat ook wel fout bij deze motoren, en dan draait de nokkenas moeilijk, en wil de riem ook wel hard gaan..

Willem

@astraTD wrote:Zeg jong wil je zo'n topics hier niet meer openen -offtopic :wtf

:jerry :jerry

En dat zegt iemand die een D*d** heeft gehad en het hier ook heeft gepost.

Koen, ga verder met je topic :thumb

Rik ;)

Om te weten of ie nog draait zonder kosten te maken zou ik bij de sloop even een riem van een andere golf halen.

Meestal mag je die gewoon meenemen want het heeft voor hun 0 waarde.. (of je stopt hem gewoon in je broek zonder te vragen) Maar hooguit betaal je een paar euro.

Loopt ie dan gewoon normaal dan weet je dat je die het geld aan een nieuwe set kan uitgeven. ;)

Nieuw riempje met waterpomp kostte mij ongeveer 45 euro. Dat is nog wel te gokken dacht ik zo..... anders heb je ook twee keer werk.

Draait ie met die nieuwe snaar slecht(voel je al als je de krukas draait), dan weet je genoeg...

@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:Zeg jong wil je zo'n topics hier niet meer openen -offtopic :wtf

En dat zegt iemand die een D*d** heeft gehad en het hier ook heeft gepost.

Koen, ga verder met je topic :thumb

Rik ;)

Niks mis mee met een goede Mercedes diesel.. Alleen die hoge wegenbelasting anders had ik me een nieuwe gekocht dan met handbak.

Of bedoel je me Dodge? Daar zou ik het liefst mee over een vw heen walsen :jerry

Ik heb voor de vectra een astra f gehad, ook gekocht in schoorl, en na ca 4000 km liep ook de distrubutieriem eraf, waterpomp was niet mee vervangen.

En klagen over vw, dat duidt op jaloezie. Mijn merk is het beslist niet, maar ze opknijpen doe ik niet

@koenelsenaar wrote:Ik heb voor de vectra een astra f gehad, ook gekocht in schoorl, en na ca 4000 km liep ook de distrubutieriem eraf, waterpomp was niet mee vervangen.

En klagen over vw, dat duidt op jaloezie. Mijn merk is het beslist niet, maar ze opknijpen doe ik niet

Hoho niet zo serieus op vatten he :jerry

Ten 1ste ben ik op niet jaloers op een vw eerlijk gezegd op geen een enkel auto merk... Dikke auto's doet mij totaal niks.

Ik heb soms inderdaad de neiging dat ik VW scheef aan kijk vanwege de jeugd wat er asociaal mee omgaat.. Elke 18jarige wilt een golfje.. Stoel naar achteren petje op en vw op de grill.

Wat is het verschil tussen een astra station en een golf station van 1995?

Ik kies alleen voor de astra vanwege het betrouwbare isuzu motorblok.. En goedkoop in onderhoud.

En als ik geen Opel zou rijden ga ik terug naar de Ster..

Tussen Opel en VW is en blijft altijd een strijk bijna elke VW rijder kraakt Opel af.. en elke Opel rijder kraakt VW af.

Maar nogmaals niet zo serieus opvatten. :thumb

Terug
Naar boven