Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Klopt, maar je bent bij het vervangen van de ketting ook weer heel veel meer kwijt dan bij het vervangen van de riem. Uiteindelijk is een ketting gemiddeld wel goedkoper, maar niet 4x zo goedkoop (als reactie op je voorbeeldje).
Ik wil wel even reagaeren, wij hebben een opel zafira deze heeft ook een distributie ketting. zoals aangegeven hoeft deze niet vervangen te worden. Helaas liep de ketting wel stuk rond de 110.000 km. Met als gevolg motor stuk, goed stuk.
Hiermee wil ik aangeven dat je niet automatisch ervan uit moet gaan dat een ketting niet vervangen hoeft te worden.
Ik wil wel even reagaeren, wij hebben een opel zafira deze heeft ook een distributie ketting. zoals aangegeven hoeft deze niet vervangen te worden. Helaas liep de ketting wel stuk rond de 110.000 km. Met als gevolg motor stuk, goed stuk.
Hiermee wil ik aangeven dat je niet automatisch ervan uit moet gaan dat een ketting niet vervangen hoeft te worden.
@midnight black wrote:Ketting slijt wel degelijk, oude ketting van m'n Z22SE was bijna een halve schakel langer als de nieuwe (uitgelubberd, heb nog ergens fotootjes) maar zolang er geen vreemde geluiden te horen zijn zou ik er niks aan doen.
Knappe ketting dan, zat er een elastiekje om, of had ie VEEL kilometers.
Meestal is niets meer dan de spanner die de hoop aan het opgeven is....
@midnight black wrote:Ketting slijt wel degelijk, oude ketting van m'n Z22SE was bijna een halve schakel langer als de nieuwe (uitgelubberd, heb nog ergens fotootjes) maar zolang er geen vreemde geluiden te horen zijn zou ik er niks aan doen.
Knappe ketting dan, zat er een elastiekje om, of had ie VEEL kilometers.
Meestal is niets meer dan de spanner die de hoop aan het opgeven is....